Informacje prasowe

Informacja prasowa
Grupa Volkswagen rozpoczyna ofensywę w Chinach, wzmacnia możliwości technologiczne i redukuje koszty
Wolfsburg/Pekin, 25 kwietnia 2024 r. – Volkswagen rozpoczyna kolejną fazę transformacji w Chinach. Podczas China Capital Markets Day w Pekinie Grupa Volkswagen przedstawiła aktualizację strategii dla rynku chińskiego. Koncentruje się na wzmocnieniu możliwości technologicznych i obniżeniu kosztów na silnie rozwijającym się rynku. Grupa planuje osiągnąć koszty na poziomie lokalnej konkurencji w segmencie samochodów kompaktowych do 2026 r. i nabrać dalszej dynamiki dzięki lepiej dostosowanej strategii i uruchomionemu już programowi wydajności. Ponadto firma podkreśliła swoje zaangażowanie w realizację strategii „W Chinach, dla Chin”: Przedstawiła środki mające na celu jeszcze lepsze zaspokojenie potrzeb chińskich klientów, przyspieszenie rozwoju nowych modeli i skrócenie czasu wprowadzenia ich na rynek, a także znaczne obniżenie kosztów. Ponadto celem jest lepsze wykorzystanie innowacji i zwiększenie lokalnego udziału w tworzeniu łańcucha wartości poprzez zwiększenie wewnętrznych możliwości rozwoju i silnych lokalnych partnerstw. W rezultacie Grupa dąży do umocnienia swojej pozycji międzynarodowego producenta OEM nr 1 na rynku chińskim i wyznaczyła ambitne cele do 2030 r.: około 4 mln sprzedanych pojazdów i wzrost wyniku operacyjnego do około 3 mld euro, wliczając w to w pełni skonsolidowaną spółkę joint venture Anhui.
Informacja prasowa
Zautomatyzowana jazda: Grupa Volkswagen rozszerza współpracę z Mobileye
Wolfsburg/Jerozolima – Grupa Volkswagen zacieśnia partnerstwo z Mobileye w obszarze zautomatyzowanej i autonomicznej jazdy. Oznacza to, że koncern przyspiesza swoje wysiłki związane z rozwojem w tej dziedzinie. Wspólnie firmy wdrożą nowe funkcje związane ze zautomatyzowaną jazdą do produkowanych seryjnie samochodów. Mobileye dostarczy technologie do częściowo i wysoce zautomatyzowanej jazdy w oparciu o swoje platformy Mobileye SuperVision i Mobileye Chauffeur. W przyszłości należące do Grupy Volkswagen marki Audi, Bentley, Lamborghini i Porsche wykorzystają te technologie do szybkiego wprowadzenia nowych funkcji do swoich modeli o różnych rodzajach napędu. Wśród nowych rozwiązań znajdą się zaawansowane systemy wspomagania jazdy na autostradach i w mieście, takie jak automatyczne wyprzedzanie na autostradach w dozwolonych obszarach i warunkach, a także automatyczne zatrzymywanie się na czerwonym świetle i znakach stopu oraz wsparcie na skrzyżowaniach i rondach. Ponadto Mobileye ma dostarczać rozwiązania technologiczne do zautomatyzowanej jazdy dla marki Volkswagen Samochody Dostawcze. W dłuższej perspektywie Grupa Volkswagen zamierza polegać na własnym, kompletnym systemie, który będzie efektem kontynuacji partnerstwa z firmami Bosch i Qualcomm, a także z Horizon Robotics w Chinach. Wszystkie systemy wspomagania kierowcy mają być oparte na architekturze oprogramowania opracowanej przez należącą do Volkswagena firmę Cariad.
Podane dane dotyczące zużycia paliwa i emisji spalin nie odnoszą się do pojedynczego pojazdu i nie stanowią części oferty, lecz służą wyłącznie do porównania różnych pojazdów. Dodatkowe wyposażenie i akcesoria (w tym rozmiar opon itp.) mogą w zauważalny sposób zmieniać istotne parametry pojazdu, takie jak masa, opory toczenia i aerodynamika, co przekłada się na zużycie paliwa/energii, emisję CO2 i właściwości jezdne pojazdu; dotyczy to także warunków pogodowych i drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Więcej informacji na temat oficjalnych danych dotyczących zużycia paliwa i emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku po zużyciu paliwa, emisji CO2 i zużyciu energii dla nowych modeli samochodów osobowych”, który jest dostępny bezpłatnie we wszystkich salonach sprzedaży oraz w DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern, Niemcy oraz na stronie www.dat.de/co2.