Strategia

Mobilność dla pokoleń



Dzięki strategii „Mobilność dla pokoleń” Grupa Volkswagen realizuje plan działania do 2035 roku. Koncern chce odgrywać znaczącą rolę w kształtowaniu transformacji przemysłu motoryzacyjnego – jako technologiczny lider na globalnym rynku motoryzacyjnym.

  • Odporność – aby stawić czoła narastającym kryzysom politycznym, gospodarczym i ekologicznym.
  • Zdolność do adaptacji – aby dostosować naszą strategię do zmian technologicznych i stale zmieniających się wymagań klientów.
  • Odporność finansowa – aby trwale inwestować w naszą przyszłość i być przygotowanym na nieprzewidziane zdarzenia.
Portrait of Oliver Blume, CEO Volkswagen Group
„Mobilność szybko się zmienia na całym świecie. Nasze ambicje jako Grupy Volkswagen są jasne: chcemy i będziemy kształtować tę erę. W tym celu mamy ukierunkowany plan, związany ze strategią Grupy ‘Mobilność dla pokoleń’. Łączy ona długoterminowe cele z krótkoterminową elastycznością. Z jasnymi obowiązkami, mierzalnymi operacyjnymi kamieniami milowymi, pełną przejrzystością i elastycznością, aby reagować na dynamiczne zmiany. We wszystkich markach. We wszystkich regionach. Nasza wizja: do 2035 roku chcemy jako Grupa Volkswagen być globalnym liderem technologicznym w branży motoryzacyjnej. Kształtujemy mobilność dla ludzi. Teraz i w przyszłości”.
Oliver Blume
CEO Grupy Volkswagen


Technologiczny lider na globalnym rynku motoryzacyjnym

Wykorzystanie globalnej synergii

Nasza sieć obejmuje cały świat. Konkurencyjne oprogramowanie, modułowe systemy i komponenty – żadna inna firma w naszej branży nie jest w stanie lepiej wykorzystać efektu globalnej synergii i opracowywać dostosowanych rozwiązań z lokalnymi partnerami.

Opieramy się na przyszłościowych architekturach elektronicznych i modułowych platformach w konkurencyjnej cenie oraz oprogramowaniu dostosowanym do regionalnych potrzeb, które będą prezentować wysoki poziom w zakresie łączności, rozrywki i bezpieczeństwa.

W technologii akumulatorów, nasze zunifikowane ogniwa, zbudowane zgodnie z globalnym standardem, są podstawą ogromnych korzyści skali. Dzięki spółce PowerCo zamierzamy produkować zunifikowane ogniwa dla Europy i Ameryki Północnej. Jednocześnie polegamy na globalnych partnerach, aby stworzyć idealne połączenie własnych i zewnętrznych mocy produkcyjnych.
Inspirujące silne marki

W szybko zmieniającym się świecie marki są dla naszych klientów czymś więcej niż tylko logo – są częścią naszej zbiorowej tożsamości. Nasze pojazdy kształtują wizerunek miast i są częścią życia naszych klientów. Na tym właśnie bazujemy. Dzięki naszym grupom marek oferujemy odpowiednie rozwiązanie w każdym segmencie: czy to technologia i komfort dla każdego czy sportowy charakter i luksus. Nasze główne marki reprezentują tę różnorodność i przekształcają mobilność w indywidualne doświadczenie. W związku z tym koncentrujemy się na regionalnym zarządzaniu naszym wyróżniającym się portfolio pojazdów zgodnie z nadrzędną strategią marki. Dzięki takiemu podejściu z powodzeniem obsługujemy rynek europejski, coraz bardziej koncentrując się na atrakcyjnych segmentach w Ameryce Północnej i rozwijając naszą strategię „W Chinach dla Chin”.
Wykorzystanie siły różnorodnego zespołu

Różnorodność jest fundamentalną częścią DNA Volkswagena. Wierzymy w innowacyjną moc indywidualnych sposobów myślenia i doświadczeń. Aby napędzać naszą transformację, jesteśmy zobowiązani do zapewnienia kultury integracji na wszystkich poziomach, we wszystkich obszarach i we wszystkich procesach. Wspólnie z naszymi pracownikami na całym świecie dążymy do objęcia wszystkich istotnych kluczowych obszarów zoptymalizowanym wysiłkiem w całym łańcuchu wartości. Wykorzystujemy globalne doświadczenie naszego kierownictwa i lokalną wiedzę naszych talentów, aby być siłą napędową mobilności na całym świecie.

Gotowi na zmiany



Świat wokół nas szybko się zmienia – a my chcemy mieć realny wpływ na te zmiany. W tym celu pozostajemy elastyczni i reagujemy na zmiany technologiczne i polityczne na całym świecie. Pomagają nam w tym programy Top-10 w ramach Grupy, marek i rynków. Corocznie definiują one najważniejsze obszary działania, a także cele krótko- i średnioterminowe. Strategia Grupy zapewnia wytyczne dotyczące długoterminowej wizji Grupy Volkswagen. Łącząc długoterminową Strategię Grupy z krótkoterminowymi programami Top-10, mamy jasny plan działania i do 2035 roku staniemy się globalnym liderem technologicznym w branży motoryzacyjnej.
Podane dane dotyczące zużycia paliwa i emisji spalin nie odnoszą się do pojedynczego pojazdu i nie stanowią części oferty, lecz służą wyłącznie do porównania różnych pojazdów. Dodatkowe wyposażenie i akcesoria (w tym rozmiar opon itp.) mogą w zauważalny sposób zmieniać istotne parametry pojazdu, takie jak masa, opory toczenia i aerodynamika, co przekłada się na zużycie paliwa/energii, emisję CO2 i właściwości jezdne pojazdu; dotyczy to także warunków pogodowych i drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Więcej informacji na temat oficjalnych danych dotyczących zużycia paliwa i emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku po zużyciu paliwa, emisji CO2 i zużyciu energii dla nowych modeli samochodów osobowych”, który jest dostępny bezpłatnie we wszystkich salonach sprzedaży oraz w DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern, Niemcy oraz na stronie www.dat.de/co2.