Branża motoryzacyjna znajduje się w punkcie zwrotnym. Tempo zmian jest bezprecedensowe. Na rynek wchodzą nowi gracze, dysponujący zaawansowaną technologią, zmieniają się zasady globalnego handlu. Nasze aspiracje jako Grupy Volkswagen są jasne: chcemy być nie tylko obserwatorem tych zmian, pragniemy odgrywać kluczową rolę w kształtowaniu przyszłości – jako technologiczny lider na globalnym rynku motoryzacyjnym.
Jesteśmy przekonani, że w przyszłości samochody nadal będą fascynować ludzi na całym świecie – jako środek transportu czy wyraz wolności. Silne marki, kultowe wzornictwo i wyjątkowa technologia oraz przyjazne dla użytkownika oprogramowanie wciąż będą kluczowe przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Zaawansowane rozwiązania cyfrowe coraz częściej stają się istotnym punktem sprzedaży.
A to dopiero początek. Sposób korzystania z samochodów zasadniczo się zmieni: posiadanie na własność będzie ustępować miejsca wynajmowi, leasingowi i subskrypcjom. Pojazd stanie się kompleksowym ekosystemem zintegrowanych ofert, które łączą się w celu stworzenia płynnego doświadczenia klienta przez cały etap użytkowania. Samochody w pełni elektryczne i hybrydowe zyskują na popularności na całym świecie, a częściowo autonomiczna jazda stanie się standardem we wszystkich modelach.
W tym środowisku chcemy nie tylko planować przyszłość, ale także aktywnie ją kształtować. Grupa Volkswagen ma jasne stanowisko: ci, którzy mówią „tak” zmianom, inwestują w technologie długoterminowe i działają dalekowzrocznie, będą kształtować mobilność w nadchodzących dziesięcioleciach. To właśnie osiągamy dzięki strategii Grupy „Mobilność dla pokoleń”.
Nasza strategia opiera się na trzech podstawowych zasadach:
Strategia
Mobilność dla pokoleń
Dzięki strategii „Mobilność dla pokoleń” Grupa Volkswagen realizuje plan działania do 2035 roku. Koncern chce odgrywać znaczącą rolę w kształtowaniu transformacji przemysłu motoryzacyjnego – jako technologiczny lider na globalnym rynku motoryzacyjnym.
- Odporność – aby stawić czoła narastającym kryzysom politycznym, gospodarczym i ekologicznym.
- Zdolność do adaptacji – aby dostosować naszą strategię do zmian technologicznych i stale zmieniających się wymagań klientów.
- Odporność finansowa – aby trwale inwestować w naszą przyszłość i być przygotowanym na nieprzewidziane zdarzenia.
„Mobilność szybko się zmienia na całym świecie. Nasze ambicje jako Grupy Volkswagen są jasne: chcemy i będziemy kształtować tę erę. W tym celu mamy ukierunkowany plan, związany ze strategią Grupy ‘Mobilność dla pokoleń’. Łączy ona długoterminowe cele z krótkoterminową elastycznością. Z jasnymi obowiązkami, mierzalnymi operacyjnymi kamieniami milowymi, pełną przejrzystością i elastycznością, aby reagować na dynamiczne zmiany. We wszystkich markach. We wszystkich regionach. Nasza wizja: do 2035 roku chcemy jako Grupa Volkswagen być globalnym liderem technologicznym w branży motoryzacyjnej. Kształtujemy mobilność dla ludzi. Teraz i w przyszłości”.![]()
Technologiczny lider na globalnym rynku motoryzacyjnym
Na naszej drodze do stania się liderem technologicznym w branży, możemy bazować na mocnych podstawach: naszej globalnej obecności, silnych markach i zróżnicowanych zespołach. Są to fundamenty naszego strategicznego celu.
Wykorzystanie globalnej synergii
Nasza sieć obejmuje cały świat. Konkurencyjne oprogramowanie, modułowe systemy i komponenty – żadna inna firma w naszej branży nie jest w stanie lepiej wykorzystać efektu globalnej synergii i opracowywać dostosowanych rozwiązań z lokalnymi partnerami.
Opieramy się na przyszłościowych architekturach elektronicznych i modułowych platformach w konkurencyjnej cenie oraz oprogramowaniu dostosowanym do regionalnych potrzeb, które będą prezentować wysoki poziom w zakresie łączności, rozrywki i bezpieczeństwa.
W technologii akumulatorów, nasze zunifikowane ogniwa, zbudowane zgodnie z globalnym standardem, są podstawą ogromnych korzyści skali. Dzięki spółce PowerCo zamierzamy produkować zunifikowane ogniwa dla Europy i Ameryki Północnej. Jednocześnie polegamy na globalnych partnerach, aby stworzyć idealne połączenie własnych i zewnętrznych mocy produkcyjnych.
Nasza sieć obejmuje cały świat. Konkurencyjne oprogramowanie, modułowe systemy i komponenty – żadna inna firma w naszej branży nie jest w stanie lepiej wykorzystać efektu globalnej synergii i opracowywać dostosowanych rozwiązań z lokalnymi partnerami.
Opieramy się na przyszłościowych architekturach elektronicznych i modułowych platformach w konkurencyjnej cenie oraz oprogramowaniu dostosowanym do regionalnych potrzeb, które będą prezentować wysoki poziom w zakresie łączności, rozrywki i bezpieczeństwa.
W technologii akumulatorów, nasze zunifikowane ogniwa, zbudowane zgodnie z globalnym standardem, są podstawą ogromnych korzyści skali. Dzięki spółce PowerCo zamierzamy produkować zunifikowane ogniwa dla Europy i Ameryki Północnej. Jednocześnie polegamy na globalnych partnerach, aby stworzyć idealne połączenie własnych i zewnętrznych mocy produkcyjnych.
Inspirujące silne marki
W szybko zmieniającym się świecie marki są dla naszych klientów czymś więcej niż tylko logo – są częścią naszej zbiorowej tożsamości. Nasze pojazdy kształtują wizerunek miast i są częścią życia naszych klientów. Na tym właśnie bazujemy. Dzięki naszym grupom marek oferujemy odpowiednie rozwiązanie w każdym segmencie: czy to technologia i komfort dla każdego czy sportowy charakter i luksus. Nasze główne marki reprezentują tę różnorodność i przekształcają mobilność w indywidualne doświadczenie. W związku z tym koncentrujemy się na regionalnym zarządzaniu naszym wyróżniającym się portfolio pojazdów zgodnie z nadrzędną strategią marki. Dzięki takiemu podejściu z powodzeniem obsługujemy rynek europejski, coraz bardziej koncentrując się na atrakcyjnych segmentach w Ameryce Północnej i rozwijając naszą strategię „W Chinach dla Chin”.
W szybko zmieniającym się świecie marki są dla naszych klientów czymś więcej niż tylko logo – są częścią naszej zbiorowej tożsamości. Nasze pojazdy kształtują wizerunek miast i są częścią życia naszych klientów. Na tym właśnie bazujemy. Dzięki naszym grupom marek oferujemy odpowiednie rozwiązanie w każdym segmencie: czy to technologia i komfort dla każdego czy sportowy charakter i luksus. Nasze główne marki reprezentują tę różnorodność i przekształcają mobilność w indywidualne doświadczenie. W związku z tym koncentrujemy się na regionalnym zarządzaniu naszym wyróżniającym się portfolio pojazdów zgodnie z nadrzędną strategią marki. Dzięki takiemu podejściu z powodzeniem obsługujemy rynek europejski, coraz bardziej koncentrując się na atrakcyjnych segmentach w Ameryce Północnej i rozwijając naszą strategię „W Chinach dla Chin”.
Wykorzystanie siły różnorodnego zespołu
Różnorodność jest fundamentalną częścią DNA Volkswagena. Wierzymy w innowacyjną moc indywidualnych sposobów myślenia i doświadczeń. Aby napędzać naszą transformację, jesteśmy zobowiązani do zapewnienia kultury integracji na wszystkich poziomach, we wszystkich obszarach i we wszystkich procesach. Wspólnie z naszymi pracownikami na całym świecie dążymy do objęcia wszystkich istotnych kluczowych obszarów zoptymalizowanym wysiłkiem w całym łańcuchu wartości. Wykorzystujemy globalne doświadczenie naszego kierownictwa i lokalną wiedzę naszych talentów, aby być siłą napędową mobilności na całym świecie.
Różnorodność jest fundamentalną częścią DNA Volkswagena. Wierzymy w innowacyjną moc indywidualnych sposobów myślenia i doświadczeń. Aby napędzać naszą transformację, jesteśmy zobowiązani do zapewnienia kultury integracji na wszystkich poziomach, we wszystkich obszarach i we wszystkich procesach. Wspólnie z naszymi pracownikami na całym świecie dążymy do objęcia wszystkich istotnych kluczowych obszarów zoptymalizowanym wysiłkiem w całym łańcuchu wartości. Wykorzystujemy globalne doświadczenie naszego kierownictwa i lokalną wiedzę naszych talentów, aby być siłą napędową mobilności na całym świecie.
Nasze strategiczne obszary zainteresowania
Aby osiągnąć nasz cel, w ciągu najbliższych dziesięciu lat skupimy się na trzech głównych aspektach:
Ekscytujemy naszych klientów na całym świecie
Każdy region ma swoje unikatowe cechy i specyficzne wymagania. Dzięki naszemu dogłębnemu lokalnemu doświadczeniu i doskonałym partnerom możemy dostosować nasze produkty do konkretnych potrzeb rynku. Koncentrujemy się na naszych klientach, przedstawiamy im najlepsze technologie tak wcześnie, jak to możliwe i zapewniamy kompleksową ofertę na cały cykl życia produktu.
Uwalniamy nasz pełny potencjał
Osiągamy to, równoważąc nasze globalne synergie z jednej strony i swobodę poszczególnych marek z drugiej. Jednocześnie chcemy stać się bardziej atrakcyjni dla młodych talentów i w pełni wykorzystać możliwości sztucznej inteligencji we wszystkich naszych procesach i aplikacjach.
Koncentrujemy się na podstawach
Opiera się ona na „odchudzonych” strukturach i zoptymalizowanych kosztach. Dzięki naszej strategii zrównoważonego rozwoju „regenerate+” jesteśmy zaangażowani w nowy sposób prowadzenia działalności – odpowiedzialny, zrównoważony i zorientowany na przyszłość. Jest to podstawowy element wszystkich naszych działań korporacyjnych.
Gotowi na zmiany
Świat wokół nas szybko się zmienia – a my chcemy mieć realny wpływ na te zmiany. W tym celu pozostajemy elastyczni i reagujemy na zmiany technologiczne i polityczne na całym świecie. Pomagają nam w tym programy Top-10 w ramach Grupy, marek i rynków. Corocznie definiują one najważniejsze obszary działania, a także cele krótko- i średnioterminowe. Strategia Grupy zapewnia wytyczne dotyczące długoterminowej wizji Grupy Volkswagen. Łącząc długoterminową Strategię Grupy z krótkoterminowymi programami Top-10, mamy jasny plan działania i do 2035 roku staniemy się globalnym liderem technologicznym w branży motoryzacyjnej.