Strategia Zrównoważonego rozwoju

Moving what matters.

Świat stoi na progu zmian społecznych i środowiskowych. Ich elementem będą bezprecedensowe globalne wyzwania i niepewność. Naszą rolą jako Grupy Volkswagen jest aktywne uczestnictwo w kształtowaniu obecnych i przyszłych rozwiązań. Nasze zaangażowanie jest głęboko zakorzenione w naszej organizacji, akceptowane przez wszystkich i napędzane wspólnym wysiłkiem. Jako pionier mobilności przyszłości, zdajemy sobie sprawę z naszego obowiązku wnoszenia pozytywnego wkładu na rzecz przyrody i społeczeństwa – to nasza misja i nasz cel.

Ta wizja stania się dostawcą mobilności pozytywnej dla przyrody i społeczeństwa napędza naszą nową strategię regenerate+.


„regenerate+ opiera się na naszej wizji stania się dostawcą mobilności przyjaznej naturze i społeczeństwu. Dla nas oznacza to wzięcie odpowiedzialności, generowanie pozytywnej wartości i kultywowanie przyszłości wartej życia”.
Dirk Voeste Dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju, Grupa Volkswagen

Nasze zasady zrównoważonego rozwoju



Oprócz siedmiu Podstaw Grupy Volkswagen, które stanowią fundament wartości Grupy i podstawę naszej wspólnej kultury korporacyjnej, kierujemy się następującymi zasadami zrównoważonego rozwoju:
  • Chronimy i wzmacniamy nasze środowisko.
  • Traktujemy ludzi z godnością i szacunkiem.
  • Działamy uczciwie i zgodnie z zasadami.
  • Bierzemy odpowiedzialność za społeczeństwo.
  • Umożliwiamy zrównoważoną mobilność i modele biznesowe.

Struktura

Jak to robimy?
Koncentrujemy nasze wysiłki na czterech wymiarach, w których widzimy potencjał do osiągnięcia pozytywnych zmian dla przyrody, naszych ludzi, społeczeństwa i naszej firmy. Chcemy, aby efekt naszych działań w ramach tych czterech wymiarów był mierzalny i zrozumiały. Nie jesteśmy związani statycznymi metodologiami; raczej nieustannie udoskonalamy i dostosowujemy nasze podejście. Nasze decyzje nie są podejmowane w odosobnieniu, ale są oparte na dokładnej wewnętrznej i zewnętrznej ocenie danych wejściowych, a następnie zatwierdzane. Osiągnięcie tego celu wymaga trwałych zobowiązań i proaktywnego zaangażowania ze strony wszystkich interesariuszy Grupy Volkswagen.

Kto to robi?
Zdajemy sobie sprawę, że nie możemy dokonać tej transformacji samodzielnie. Złożoność globalnych wyzwań wykracza poza zakres wpływu Grupy Volkswagen. Dlatego potrzebna jest jeszcze silniejsza współpraca – naszej firmy z naszymi pracownikami, partnerami i społeczeństwem. Chcemy zintensyfikować te partnerstwa poprzez pielęgnowanie kultury pełnego szacunku dialogu i otwartości. Dzięki takiemu podejściu do współpracy staramy się przyspieszyć pozytywny wpływ, jaki wywieramy na cztery wymiary: naturę, naszych ludzi, społeczeństwo i biznes. Mamy nadzieję, że zainspirujemy i pomożemy innym dołączyć do nas w tej podróży.

Gdzie to robimy?
Strategia zrównoważonego rozwoju regenerate+ odbija się echem w każdym aspekcie naszej organizacji – obejmując każdy dział, markę, region, zakład produkcyjny i spółkę w ramach Grupy Volkswagen. I powinna wykraczać poza to. Obejmuje wszystkich interesariuszy w naszym łańcuchu dostaw, naszych dealerów, wszystkie osoby, które mają na nas wpływ lub na które my możemy mieć wpływ. Zdając sobie sprawę z ogromu tego przedsięwzięcia, rozumiemy, że zarządzanie w izolacji nie jest możliwe. Zaufane partnerstwo i konstruktywna współpraca są tutaj najważniejsze.

Natura


Nasze zobowiązanie: Aby zapewnić społeczeństwu i nadchodzącym pokoleniom przyszłość, w której warto żyć, musimy robić więcej niż tylko ograniczać emisję czy jej unikać. Grupa Volkswagen zobowiązuje się do wprowadzania zmian dla ludzi i środowiska.

Nasi ludzie


Nasze zaangażowanie: Siła Grupy Volkswagen jest w dużej mierze wynikiem wspólnych wysiłków jej pracowników na całym świecie. Oznacza to, że możemy osiągnąć nasz ambitny cel kompleksowej, zrównoważonej transformacji tylko poprzez wspólne wysiłki. Jest to jednak droga, która przyniesie korzyści wszystkim.

Społeczeństwo


Nasze zobowiązanie: Grupa Volkswagen ponosi wielką odpowiedzialność wobec społeczeństwa, środowiska, naszych pracowników i partnerów. Z tego wynika nasza ambicja generowania pozytywnego wpływu w ramach łańcucha wartości i poza nim.

Biznes


Nasze zaangażowanie: Holistyczne podejście regenerate+ przyspiesza modele biznesowe Grupy Volkswagen. Impulsem do tego są nowe obszary działalności, nowe produkty, usługi i modele finansowania.
Podane dane dotyczące zużycia paliwa i emisji spalin nie odnoszą się do pojedynczego pojazdu i nie stanowią części oferty, lecz służą wyłącznie do porównania różnych pojazdów. Dodatkowe wyposażenie i akcesoria (w tym rozmiar opon itp.) mogą w zauważalny sposób zmieniać istotne parametry pojazdu, takie jak masa, opory toczenia i aerodynamika, co przekłada się na zużycie paliwa/energii, emisję CO2 i właściwości jezdne pojazdu; dotyczy to także warunków pogodowych i drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Więcej informacji na temat oficjalnych danych dotyczących zużycia paliwa i emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku po zużyciu paliwa, emisji CO2 i zużyciu energii dla nowych modeli samochodów osobowych”, który jest dostępny bezpłatnie we wszystkich salonach sprzedaży oraz w DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern, Niemcy oraz na stronie www.dat.de/co2.