Bez różnorodności Grupa Volkswagen stanęłaby w miejscu – nic w tym dziwnego, biorąc pod uwagę, że zatrudnia ok. 684 000 pracowników, dysponuje siecią 114 zakładów produkcyjnych i działa na ponad 150 rynkach na całym świecie.

Właśnie dlatego „Żyjemy różnorodnością” jest jedną z siedmiu zasad Grupy. Zaangażowanie w różnorodność i integrację stanowi centralny fundament sukcesu ekonomicznego naszej firmy i jest mocno zakorzenione zarówno w naszej strategii, jak i dziesięciopunktowym programie.
Jako firma, która odkrywa siebie na nowo i na nowo myśli o przyszłości mobilności, dla Grupy Volkswagen kluczowe znaczenie ma to, aby wszyscy jej pracownicy mogli w pełni wykorzystać swój potencjał. Tylko wtedy możemy być pewni, że pozostaniemy atrakcyjnym pracodawcą dla naszych pracowników na całym świecie i dla nowych talentów. W związku z tym mocno wierzymy w innowacyjność różnorodnych sposobów myślenia i doświadczeń.

Aby przyspieszyć naszą transformację w wiodącego na świecie dostawcę oprogramowania w zakresie zrównoważonej mobilności, systematycznie promujemy różnorodność i zobowiązaliśmy się do ciągłego zapewniania kultury integracji na wszystkich poziomach, we wszystkich obszarach i we wszystkich procesach. Podążamy tą drogą wspólnie ze wszystkimi naszymi markami, spółkami i międzynarodowymi oddziałami, ponieważ wiemy, że to zadanie wymaga pracy zespołowej. To właśnie da nam siłę na przyszłość!

Portrait of Grunnar Kilian

„Żyjemy różnorodnością! Promowanie różnorodności jest wyraźnym zobowiązaniem na rzecz kultury otwartości i tolerancji. Różnorodność nie tylko wzmacnia naszą kulturę korporacyjną, ale także napędza naszą innowacyjność. Zróżnicowane zespoły osiągają lepsze wyniki, ponieważ biorą pod uwagę różne perspektywy. To kolejny powód, dla którego różnorodność jest dla nas najwyższym priorytetem”.
Gunnar Kilian Członek Zarządu ds. HR oraz ciężarówek i autobusów w Grupie Volkswagen

#1 globalny program sukcesu „Diversity Wins @ Volkswagen”


Program „Diversity Wins @ Volkswagen” jest skierowany do wszystkich globalnych liderów, od mistrzów po menedżerów najwyższego szczebla. Głównymi filarami „Diversity Wins @ Volkswagen” są obowiązkowe kursy szkoleniowe, podczas których uczestnicy rozwijają umiejętności, które pozwalają zrozumieć, dlaczego różnorodność i integracja są ważne dla firmy, jakie podejścia projektowe i działania można opracować oraz co konkretnie oznacza odpowiedzialność menedżera. W szkoleniach wzięło udział sumie 83 procent menedżerów na całym świecie. Aby upewnić się, że inicjatywa odniesie sukces również w dłuższej perspektywie, różnorodność, równość i integracja stały się integralną częścią programu rozwoju dla aspirujących menedżerów.

#2 Zgodność pracy i życia prywatnego


Grupa Volkswagen pomaga swoim pracownikom szybko i elastycznie reagować w różnych sytuacjach życiowych. W zależności od lokalizacji, firmy i marki, koncern oferuje swoim pracownikom różne instrumenty i programy umożliwiające godzenie życia zawodowego i prywatnego – na przykład w formie ofert job sharing, programów wsparcia edukacyjnego dla rodziców i innowacyjnych modeli urlopów naukowych. Naszym celem jest umożliwienie wszystkim grupom pracowników znalezienia równowagi między wymaganiami zawodowymi a wyzwaniami prywatnymi.

#3 Sieci pracowników


Przywiązujemy dużą wagę do integracji różnych perspektyw. Dlatego na całym świecie Grupa Volkswagen wspiera różne sieci pracownicze, które koncentrują się na różnych aspektach różnorodności, takich jak sieć LGBTIQ* i przyjaciół „We drive proud”, „dads@audi” i „#VäterConnection”.

#4 Różnorodność płci i internacjonalizacja: Równe szanse w rozwoju kariery


Grupa Volkswagen dąży do zwiększenia odsetka kobiet na stanowiskach kierowniczych poprzez różne programy. Program Compass 2.0 oferuje utalentowanym kobietom wsparcie w zakresie orientacji i podejmowania decyzji na początku kariery w zarządzaniu i jest skierowany do kobiet zatrudnionych w produkcji. Program koncentruje się na dziewięciomiesięcznym mentoringu, któremu towarzyszą różne zajęcia, seminaria i dyskusje.

Innym przykładem jest nasz program Impat, skierowany do najbardziej utalentowanych osób pochodzenia innego niż niemieckie, które przejmują odpowiedzialność na pierwszych szczeblach zarządzania w siedzibie głównej firmy w Wolfsburgu. Oferujemy również menedżerom możliwość dzielenia się pracą.

#5 Partnerstwa i inicjatywy


Grupa Volkswagen jest aktywnie zaangażowana w różne prestiżowe sieci regionalne i międzynarodowe, a także organizacje, inicjatywy i stowarzyszenia.

Jesteś wyjątkowy. Dlatego potrzebujemy właśnie Ciebie!
Zostań częścią naszego globalnego zespołu



Podane dane dotyczące zużycia paliwa i emisji spalin nie odnoszą się do pojedynczego pojazdu i nie stanowią części oferty, lecz służą wyłącznie do porównania różnych pojazdów. Dodatkowe wyposażenie i akcesoria (w tym rozmiar opon itp.) mogą w zauważalny sposób zmieniać istotne parametry pojazdu, takie jak masa, opory toczenia i aerodynamika, co przekłada się na zużycie paliwa/energii, emisję CO2 i właściwości jezdne pojazdu; dotyczy to także warunków pogodowych i drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Więcej informacji na temat oficjalnych danych dotyczących zużycia paliwa i emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku po zużyciu paliwa, emisji CO2 i zużyciu energii dla nowych modeli samochodów osobowych”, który jest dostępny bezpłatnie we wszystkich salonach sprzedaży oraz w DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern, Niemcy oraz na stronie www.dat.de/co2.