Grupa Volkswagen dokonuje rewizji modelu sprzedaży na wybranych rynkach w Europie

  • Celem długoterminowym Grupy pozostaje model sprzedaży „bezpośrednio do klienta”
  • Flotowy model agencyjny będzie rozwijany, pełny model agencyjny będzie kontynuowany na dwóch rynkach
  • Wolniejsze przejście na mobilność elektryczną w całej branży, wymagałoby jednoczesnej obsługi dwóch różnych modeli sprzedaży dla klientów prywatnych, przez dłuższy czas niż przewidywano
  • „Pełny model agencyjny ze sprzedażą bezpośrednią do klientów z pewnością pozostanie dla nas najważniejszy w perspektywie długoterminowej. Biorąc jednak pod uwagę zmieniające się warunki, musimy ponownie ocenić, czy nasz obecny model agencyjny dla pojazdów elektrycznych zapewnia najlepszy możliwy poziom obsługi klientów. W związku z tym z naszymi sieciami sprzedaży zainicjujemy wspólną rewizję procesów, która wykaże, czy w perspektywie krótko
  • do średnioterminowej, na wybranych rynkach, powrót do modelu sprzedaży pośredniej nie okaże się korzystną alternatywą” – powiedział Marco Schubert, członek rozszerzonego komitetu wykonawczego Grupy ds. sprzedaży

Wolfsburg/Poznań, 27 września 2024 r. – Grupa Volkswagen poinformowała swoich partnerów sprzedażowych na wybranych rynkach europejskich, że zainicjuje wspólną rewizję swojego modelu sprzedaży. Długoterminowym celem jest bezpośrednia sprzedaż do klientów w ramach pełnego modelu agencyjnego, jednak zmieniające się warunki mogą wymagać zmian w perspektywie krótko- do średnioterminowej. Wszystko po to, by zapewnić możliwie najlepszą obsługę klientów. Ze względu na wolniejsze przechodzenie na mobilność elektryczną w całej branży, będą musiały być obsługiwane jednocześnie, dłużej niż pierwotnie przewidywano, dwa modele sprzedaży dla klientów prywatnych: agencyjny dla pojazdów elektrycznych i sprzedaż pośrednia dla pojazdów z pozostałymi układami napędowymi. Utrzymanie tak wysokiego poziomu złożoności przez dłuższy czas byłoby dużym wyzwaniem dla sieci sprzedaży. W związku z tym natychmiast rozpocznie się proces przeglądu z sieciami sprzedaży w celu ustalenia, czy w perspektywie krótko- do średnioterminowej powrót do modelu sprzedaży pośredniej dla pojazdów elektrycznych okaże się korzystniejszą alternatywą. Wyniki analizy spodziewane są pod koniec pierwszego kwartału 2025 roku.

Podane dane dotyczące zużycia paliwa i emisji spalin nie odnoszą się do pojedynczego pojazdu i nie stanowią części oferty, lecz służą wyłącznie do porównania różnych pojazdów. Dodatkowe wyposażenie i akcesoria (w tym rozmiar opon itp.) mogą w zauważalny sposób zmieniać istotne parametry pojazdu, takie jak masa, opory toczenia i aerodynamika, co przekłada się na zużycie paliwa/energii, emisję CO2 i właściwości jezdne pojazdu; dotyczy to także warunków pogodowych i drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Więcej informacji na temat oficjalnych danych dotyczących zużycia paliwa i emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku po zużyciu paliwa, emisji CO2 i zużyciu energii dla nowych modeli samochodów osobowych”, który jest dostępny bezpłatnie we wszystkich salonach sprzedaży oraz w DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern, Niemcy oraz na stronie www.dat.de/co2.