Pomimo możliwych modyfikacji w perspektywie krótko- i średnioterminowej, Grupa Volkswagen konsekwentnie realizuje swój długoterminowy cel, jakim jest pełny agencyjny model sprzedaży „bezpośrednio do klienta”. Kluczowe znaczenie w dążeniu do osiągnięcia tego celu będzie miało pozyskanie więcej wniosków na temat sprzedaży agencyjnej. W związku z tym model ten będzie kontynuowany w trzech różnych obszarach:
• Wprowadzony z sukcesem i ustabilizowany flotowy model agencyjny ma być w dalszym ciągu skalowany i optymalizowany.
• Na dwóch rynkach – w Irlandii i Szwecji – zostanie wprowadzony pełny model agencyjny, dla wszystkich samochodów bez względu na rodzaj napędu.
• Marka CUPRA, która jako pierwsza w Grupie wprowadziła agencyjny model sprzedaży, będzie nadal sprzedawać samochody elektryczne w taki sposób.
Pozostałe marki obecnie obsługujące model agencyjny dla samochodów elektrycznych, czyli Volkswagen Samochody Osobowe, Volkswagen Samochody Dostawcze, Škoda i Audi, będą uczestniczyć w wyżej wspomnianym procesie rewizji. Dotyczy to takich rynków jak Francja, Niemcy, Polska, Hiszpania i Wielka Brytania.
Grupa Volkswagen dokonuje rewizji modelu sprzedaży na wybranych rynkach w Europie
- Celem długoterminowym Grupy pozostaje model sprzedaży „bezpośrednio do klienta”
- Flotowy model agencyjny będzie rozwijany, pełny model agencyjny będzie kontynuowany na dwóch rynkach
- Wolniejsze przejście na mobilność elektryczną w całej branży, wymagałoby jednoczesnej obsługi dwóch różnych modeli sprzedaży dla klientów prywatnych, przez dłuższy czas niż przewidywano
- „Pełny model agencyjny ze sprzedażą bezpośrednią do klientów z pewnością pozostanie dla nas najważniejszy w perspektywie długoterminowej. Biorąc jednak pod uwagę zmieniające się warunki, musimy ponownie ocenić, czy nasz obecny model agencyjny dla pojazdów elektrycznych zapewnia najlepszy możliwy poziom obsługi klientów. W związku z tym z naszymi sieciami sprzedaży zainicjujemy wspólną rewizję procesów, która wykaże, czy w perspektywie krótko
- do średnioterminowej, na wybranych rynkach, powrót do modelu sprzedaży pośredniej nie okaże się korzystną alternatywą” – powiedział Marco Schubert, członek rozszerzonego komitetu wykonawczego Grupy ds. sprzedaży
Wolfsburg/Poznań, 27 września 2024 r. – Grupa Volkswagen poinformowała swoich partnerów sprzedażowych na wybranych rynkach europejskich, że zainicjuje wspólną rewizję swojego modelu sprzedaży. Długoterminowym celem jest bezpośrednia sprzedaż do klientów w ramach pełnego modelu agencyjnego, jednak zmieniające się warunki mogą wymagać zmian w perspektywie krótko- do średnioterminowej. Wszystko po to, by zapewnić możliwie najlepszą obsługę klientów. Ze względu na wolniejsze przechodzenie na mobilność elektryczną w całej branży, będą musiały być obsługiwane jednocześnie, dłużej niż pierwotnie przewidywano, dwa modele sprzedaży dla klientów prywatnych: agencyjny dla pojazdów elektrycznych i sprzedaż pośrednia dla pojazdów z pozostałymi układami napędowymi. Utrzymanie tak wysokiego poziomu złożoności przez dłuższy czas byłoby dużym wyzwaniem dla sieci sprzedaży. W związku z tym natychmiast rozpocznie się proces przeglądu z sieciami sprzedaży w celu ustalenia, czy w perspektywie krótko- do średnioterminowej powrót do modelu sprzedaży pośredniej dla pojazdów elektrycznych okaże się korzystniejszą alternatywą. Wyniki analizy spodziewane są pod koniec pierwszego kwartału 2025 roku.
Bank Prasowy VW, działający pod adresem vw-press.pl, jest dostępny tylko w języku polskim.