Informacje prasowe

Informacja prasowa
Koncern Volkswagen zakończył pierwszy kwartał dobrym wynikiem
Poznań, 7. maja 2021 r. – Pozytywny rozwój działalności koncernu Volkswagen, który zaznaczył się w drugim półroczu 2020 roku jest również kontynuowany w pierwszym kwartale bieżącego roku. Pozwoliło to uzyskać dobre wyniki finansowe – znacznie lepsze niż w tym samym okresie poprzedniego roku, na który wpłynęła pandemia. Niektóre dane okazały się nawet lepsze od tych sprzed kryzysu, czyli z pierwszego kwartału 2019 roku. Do osiągnięcia pozytywnych wyników przyczyniły się skuteczne działania przeciwdziałające wpływowi pandemii Covid-19 na działalność biznesową, środki pozwalające poradzić sobie z brakami półprzewodników, a także poprawa sytuacji na wielu rynkach. I tak, przychód ze sprzedaży zwiększył się o 13,3 procent do wysokiego poziomu 62,4 miliardów euro. Zysk operacyjny okazał się kilkakrotnie wyższy niż w poprzednim roku i wzrósł z 0,9 do 4,8 miliardów euro. Na wysoki wzrost zysku wpłynęły zwiększenie sprzedaży, optymalizacja oferty produktowej, pozytywne skutki działań w zakresie zabezpieczenia dostaw surowców oraz pierwsze efekty programu optymalizacji kosztów stałych. Negatywne skutki miały nakłady na restrukturyzację w wysokości 0,4 miliarda euro. Dział samochodów osiągnął dobry wynik w zakresie przepływu gotówki netto: 5,5 (-1,5) miliarda euro – potwierdzając solidność modelu biznesowego. Płynność finansowa netto w dziale samochodów wzrosła do bardzo wysokiego poziomu 29,6 miliarda euro. Koncern Volkswagen zwiększył prognozę dotyczącą rentowności operacyjnej sprzedaży w całym 2021 roku do 5,5-7,0 procent. Wcześniej prognozowano 5,0-6,5 procent.
Informacja prasowa
Zarząd koncernu Volkswagen omawia plan dekarbonizacji z niezależną Radą ds. Zrównoważonego Rozwoju
Poznań, 6. maja 2021 r. – Na pierwszym wspólnym spotkaniu w tym roku, Zarząd Grupy Volkswagen i niezależna Rada ds. Zrównoważonego Rozwoju koncernu Volkswagen omówili plan i działania Grupy w zakresie dekarbonizacji. Rada ds. Zrównoważonego Rozwoju wezwała w szczególności do jeszcze bardziej intensywnej dyskusji na temat celu korporacyjnego, który stawia sobie koncern Volkswagen, jakim jest zapewnienie wszystkim mobilności neutralnej pod względem emisji CO2 oraz do jednoznacznego określenia daty zakończenia produkcji modeli z silnikami spalinowymi. Podczas dyskusji obie strony uzgodniły ściślejszy system raportowania danych ESG (Environmental Social Governance) i zleciły dodatkowe badanie dotyczące społecznie odpowiedzialnego przebranżowienia siły roboczej. Mocne zaangażowanie koncernu Volkswagen w unijny Zielony Ład obejmuje również zwiększenie zapotrzebowania na energię ze źródeł odnawialnych, szybsze wycofanie się z produkcji energii opartej na węglu, szybką rozbudowę infrastruktury ładowania oraz nowe zasady pomocy państwa, która miałaby wzmocnić transformację i dekarbonizację przemysłu oraz zakładów produkcyjnych. Od 2016 roku dziewięcioosobowa Rada ds. Zrównoważonego Rozwoju doradza Grupie Volkswagen w strategicznych kwestiach związanych ze zrównoważonym rozwojem i z odpowiedzialnością społeczną.
Podane dane dotyczące zużycia paliwa i emisji spalin nie odnoszą się do pojedynczego pojazdu i nie stanowią części oferty, lecz służą wyłącznie do porównania różnych pojazdów. Dodatkowe wyposażenie i akcesoria (w tym rozmiar opon itp.) mogą w zauważalny sposób zmieniać istotne parametry pojazdu, takie jak masa, opory toczenia i aerodynamika, co przekłada się na zużycie paliwa/energii, emisję CO2 i właściwości jezdne pojazdu; dotyczy to także warunków pogodowych i drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Więcej informacji na temat oficjalnych danych dotyczących zużycia paliwa i emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku po zużyciu paliwa, emisji CO2 i zużyciu energii dla nowych modeli samochodów osobowych”, który jest dostępny bezpłatnie we wszystkich salonach sprzedaży oraz w DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern, Niemcy oraz na stronie www.dat.de/co2.