Volkswagen realizuje strategię NEW AUTO i tworzy podstawy na 2022 rok

  • Samochody elektryczne wdrażane z powodzeniem: nr 1 w Europie, nr 2 w USA, ponad czterokrotny wzrost w Chinach
  • Zwiększona ogólna odporność: znaczne obniżenie kosztów ogólnych, wysoka dyscyplina nakładów inwestycyjnych, obniżenie progu rentowności
  • Podwojony zysk, do 20 mld euro, zwrot ze sprzedaży wzrósł do 8 procent (w 2020 roku wynosił 4,8 procent)
  • Najważniejsze regiony: poprawa wyników w obu Amerykach, wiodąca pozycja w Europie i Chinach
  • Strategia NEW AUTO: wyraźny postęp w opracowywaniu głównych platform technologicznych

Wolfsburg, 15 marca 2022 – Grupa Volkswagen przez ostatni rok z powodzeniem realizowała strategię NEW AUTO, tworząc fundament pod dalszy wzrost rentowności i poprawę odporności modelu biznesowego na trudne warunki. W ubiegłym roku Volkswagen poprawił swoje wyniki w kluczowych regionach świata, z powodzeniem rozwijał elektromobilność, a także rozbudowywał swoje kompetencje w zakresie oprogramowania i zwiększył wydajność.

Podane dane dotyczące zużycia paliwa i emisji spalin nie odnoszą się do pojedynczego pojazdu i nie stanowią części oferty, lecz służą wyłącznie do porównania różnych pojazdów. Dodatkowe wyposażenie i akcesoria (w tym rozmiar opon itp.) mogą w zauważalny sposób zmieniać istotne parametry pojazdu, takie jak masa, opory toczenia i aerodynamika, co przekłada się na zużycie paliwa/energii, emisję CO2 i właściwości jezdne pojazdu; dotyczy to także warunków pogodowych i drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Więcej informacji na temat oficjalnych danych dotyczących zużycia paliwa i emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku po zużyciu paliwa, emisji CO2 i zużyciu energii dla nowych modeli samochodów osobowych”, który jest dostępny bezpłatnie we wszystkich salonach sprzedaży oraz w DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern, Niemcy oraz na stronie www.dat.de/co2.