Auto Shanghai 2025 to początek największej jak dotąd ofensywy Grupy Volkswagen w Chinach, związanej z inteligentnymi, w pełni połączonymi pojazdami (ICV). Do 2027 r. w ramach ofensywy produktowej Grupa wprowadzi na rynek ponad 20 w pełni elektrycznych i zelektryfikowanych modeli (NEV). Do 2030 r. marki Grupy będą oferować około 30 w pełni elektrycznych modeli. Jednocześnie Volkswagen przejmuje wiodącą rolę w erze inteligentnych, w pełni połączonych pojazdów (ICV).
Grupa zaprezentuje swój opracowany specjalnie dla Chin, wysoce zautomatyzowany system jazdy oparty na sztucznej inteligencji podczas Group Night w przeddzień salonu Auto Shanghai. System, opracowany przez spółkę CARIZON, wyznacza nowe standardy w zakresie wysoce zautomatyzowanego, inteligentnego, zbliżonego do ludzkiego zachowania podczas jazdy we wszystkich scenariuszach ruchu, przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa i jakości. W ten sposób Grupa Volkswagen prezentuje swoją wiedzę specjalistyczną w zakresie rozwoju zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) na drodze do poziomu 3 i wyższych.
Oliver Blume, prezes zarządu Grupy Volkswagen: „Chiny są ważnym rynkiem dla Grupy Volkswagen. Dwa lata temu zmieniliśmy naszą strategię. I osiągnęliśmy postęp szybciej niż początkowo planowaliśmy. Nasze produkty są dostosowane do potrzeb chińskich klientów: z przejrzystym językiem projektowania i najnowocześniejszymi technologiami. Salon Shanghai Auto Show 2025 jest kolejnym kamieniem milowym na naszej strategicznej drodze: do 2035 roku chcemy być globalnym liderem technologicznym w przemyśle motoryzacyjnym”.
Ralf Brandstätter, członek zarządu Grupy Volkswagen w Chinach, powiedział: „Dzięki naszej silnej strategii 'W Chinach, dla Chin”, zmieniamy system dostaw na tamtejszym rynku. Imponującym dowodem są prezentowane podczas Auto Shanghai pierwsze modele nowej marki AUDI i marki Volkswagen, opracowane w całości w Chinach dla Chin, które wkrótce zostaną wprowadzone na rynek. Tym samym Volkswagen Group China rozpoczyna największą w historii największą w historii ofensywę związaną z pojazdami ICV. Do 2027 roku wprowadzimy na rynek około 20 w pełni elektrycznych i zelektryfikowanych modeli, wyposażonych w najnowocześniejsze technologie i przełomowe systemy wysoce zautomatyzowanej jazdy. W ten sposób otwieramy atrakcyjne segmenty rynku i przejmujemy wiodącą rolę w erze ICV w Chinach”.
Volkswagen Group Night: Światowe premiery i zróżnicowana oferta modelowa marek
22 kwietnia, w przeddzień otwarcia salonu w Szanghaju, silne marki Grupy Volkswagen zaprezentują swoją innowacyjną siłę dzięki nowej generacji inteligentnych, w pełni połączonych pojazdów (ICV) podczas Volkswagen Group Night. Pięć z siedmiu światowych premier zostanie zaprezentowanych dzień przed rozpoczęciem Auto Shanghai 2025.
Audi zaprezentuje nowy, w pełni elektryczny pojazd oparty na platformie PPE: wyznacza on nowe standardy w zakresie osiągów, technologii, zasięgu i szybkości ładowania. Dzięki emocjonalnej stylistyce, systemowi infotainment nowej generacji i wysoce zautomatyzowanemu systemowi jazdy poziomu 2++, model jest dostosowany specjalnie do rynku chińskiego, podkreślając wiodącą pozycję Audi w segmencie premium.
Światową premierę będzie świętować pierwszy produkcyjny model nowej marki AUDI, który został opracowany w całości w Chinach, aby sprostać preferencjom tamtejszych klientów. Dzięki połączeniu charakterystycznego DNA Audi i innowacji specyficznych dla Chin, AUDI dociera do nowych klientów, szukających zaawansowanych technologicznie rozwiązań. Dzięki wysoce innowacyjnym funkcjom wspomagania kierowcy poziomu 2 ++, nowy model AUDI zaoferuje również doskonałe wrażenia z jazdy, a także niezrównany komfort i bezpieczeństwo, zarówno na autostradach, jak i w gęstym ruchu miejskim. Model zostanie wprowadzony na rynek jeszcze w tym roku, zapoczątkowując nową generację pojazdów elektrycznych klasy premium.
Podczas Group Night marka Volkswagen zaprezentuje trzy koncepcje pojazdów ICV nowej generacji, obejmujące innowacyjne technologie i nowy, progresywny język projektowania, aby zademonstrować nowe DNA marki. DNA, które jest ukierunkowane na rynek chiński. Każdy model z trzech spółek joint venture jest inaczej pozycjonowany.
W Szanghaju będzie można zobaczyć trzy prototypy: elektryczny model z nadwoziem typu notchback, opracowany przez spółkę FAW-Volkswagen, zbudowany na platformie CMP, wyposażony w wysokowydajną architekturę E/E CEA (China Electronic Architecture), elektryczne auto segmentu B-SUV z range extenderem (EREV) spółki SAIC Volkswagen oraz reprezentujący ten sam segment elektryczny model spółki Volkswagen Anhui. Zgodnie ze strategią „W Chinach, dla Chin”, te trzy pojazdy NEV wyraźnie pokazują, w jaki sposób marka będzie kształtować przyszłość mobilności, oferując najnowocześniejsze i inteligentne systemy wspomagania jazdy, które spełniają zmieniające się oczekiwania chińskich klientów. Ponadto Volkswagen zaprezentuje odwiedzającym Auto Shanghai 2025 szerokie portfolio produktów we wszystkich kluczowych segmentach, obejmujące ponad 20 modeli.
Ponadto podczas Auto Shanghai 2025 swoją premierę w Państwie Środka będzie świętować motocykl Ducati Multistrada V4 S, a w odpowiedzi na duży popyt ze strony chińskich fanów samochodów sportowych powróci do tego kraju Porsche 911 GT3. Innymi atrakcjami wieczoru będą Lamborghini Temerario i kolejny jednoślad, Ducati Panigale V4 S.
Mocna oferta marek Grupy na Auto Shanghai
Łącznie marki Grupy Volkswagen zaprezentują od 23 kwietnia podczas Auto Shanghai 2025 ponad 50 modeli ze wszystkich segmentów rynku.
Do najważniejszych wydarzeń będą się zaliczać także światowe premiery nowej stylistyki nadwozia Audi Q5L oraz trzeciego modelu w ramach Porsche Heritage Design. Porsche rozszerzy swoją ofertę w Chinach o model 911 GT3 Touring i dwa inne nowe samochody.
Konsekwentna strategia „W Chinach, dla Chin” pozwala przyspieszyć transformację Grupy Volkswagen w tym kraju
W erze inteligentnych, połączonych pojazdów (ICV) Grupa Volkswagen przeprowadza swoją transformację z chińską, czyli bardzo wysoką prędkością. Dzięki strategii „W Chinach, dla Chin” Grupa Volkswagen wzmacnia swoje lokalne możliwości związane z rozwojem w obszarach elektromobilności, cyfryzacji oraz inteligentnej jazdy, jednocześnie przyspieszając procesy decyzyjne w regionie. Umożliwia to firmie szybkie reagowanie na nowe trendy w Chinach i pełne wykorzystanie dynamiki wzrostu i innowacyjnej siły rynku.
Wysoki stopień dopasowania rozwiązań technicznych do lokalnych wymagań i konsekwentna orientacja na klienta mają kluczowe znaczenie dla Volkswagen Group China i jej spółek joint venture, aby przejąć wiodącą rolę na rynku i dalej umacniać swoją pozycję numer jeden wśród zagranicznych producentów OEM w Chinach.
Od 22 do 23 kwietnia Volkswagen Group China będzie transmitować na żywo najważniejsze wydarzenia z Media Night i Auto Shanghai za pośrednictwem swoich oficjalnych kanałów wideo Weibo i WeChat, gdzie będzie można być na bieżąco z najnowszymi innowacjami i kluczowymi momentami z obu wydarzeń.
Grupa Volkswagen rozpoczyna wielką ofensywę produktową na Auto Shanghai 2025, zaoferuje inteligentne, w pełni połączone pojazdy dla rynku chińskiego
- Salon Auto Shanghai 2025 to ważny kamień milowy dla Grupy Volkswagen: podczas wydarzenia zadebiutują pierwsze modele Volkswagena i nowej marki AUDI, które zostały opracowane zgodnie ze strategią „W Chinach, dla Chin” („In China, for China”)
- Siedem światowych premier, w tym pięć inteligentnych, w pełni skomunikowanych pojazdów nowej generacji (ICV), zademonstruje innowacyjną moc silnych marek Grupy
- Dzięki opracowanemu specjalnie dla Chin własnemu, wysoce zautomatyzowanemu systemowi jazdy opartemu na sztucznej inteligencji, Volkswagen wyznacza nowe standardy predykcyjnego, zbliżonego do ludzkiego, zachowania podczas jazdy, które zapewnia maksymalny komfort i bezpieczeństwo we wszystkich scenariuszach ruchu drogowego
- Oliver Blume, prezes zarządu Grupy Volkswagen: „Chiny są ważnym rynkiem dla Grupy Volkswagen. Dwa lata temu zmieniliśmy naszą strategię. Osiągnęliśmy postęp szybciej niż planowaliśmy. Nasze produkty są dostosowane do potrzeb chińskich klientów: z przejrzystym językiem projektowania i najnowocześniejszymi technologiami. Salon Shanghai Auto Show jest kolejnym kamieniem milowym na naszej drodze: do 2035 roku chcemy być globalnym liderem technologicznym w przemyśle motoryzacyjnym
- Ralf Brandstätter, członek zarządu Grupy Volkswagen w Chinach: „Dzięki naszej silnej strategii ‘W Chinach, dla Chin’ zmieniamy system dostaw w Państwie Środka. Imponującym dowodem są prezentowane podczas Auto Shanghai pierwsze modele nowej marki AUDI i marki Volkswagen, opracowane w całości w Chinach dla Chin, które wkrótce zostaną wprowadzone na rynek. Tym samym Volkswagen Group China rozpoczyna największą w historii ofensywę związaną z pojazdami ICV. Do 2027 roku wprowadzimy na rynek około 20 w pełni elektrycznych i zelektryfikowanych modeli, wyposażonych w najnowocześniejsze technologie i przełomowe systemy wysoce zautomatyzowanej jazdy. W ten sposób otwieramy atrakcyjne segmenty rynku i przejmujemy wiodącą rolę w erze ICV w Chinach”
Poznań, 14 kwietnia 2025 r. – Strategia Grupy Volkswagen „W Chinach, dla Chin” pokazuje swoje możliwości: pierwsze pojazdy opracowane w całości w Chinach dla chińskich klientów zadebiutują podczas salonu Auto Shanghai 2025 i wkrótce trafią na rynek. Modele nowej marki AUDI i marki Volkswagen to imponująca demonstracja szybkiej transformacji Grupy. W Szanghaju Grupa Volkswagen zaprezentuje łącznie siedem światowych premier. Kolejna generacja inteligentnych, w pełni połączonych pojazdów (ICV) otworzy nowe segmenty rynku i grupy klientów na wysoce konkurencyjnym rynku chińskim.
Więcej materiałów związanych z komunikatem, w tym zdjęcia i załączniki, znajduje się na stronie Banku Prasowego VW. Kliknij, aby zapoznać się z nimi ›
Bank Prasowy VW, działający pod adresem vw-press.pl, jest dostępny tylko w języku polskim.
Bank Prasowy VW, działający pod adresem vw-press.pl, jest dostępny tylko w języku polskim.