Najważniejsze liczby
W pierwszym kwartale dostawy wyniosły 2,13 mln samochodów na świecie. To o 1,4 procent więcej niż w tym samym okresie 2024 r. (2,1 mln pojazdów) - Wzrost w Ameryce Północnej (+4 procent), Ameryce Południowej (+17 procent), Europie Zachodniej (+3 procent) i Europie Środkowej i Wschodniej (+8 procent) z nawiązką skompensowały spodziewany spadek w Chinach (-7 procent).
Dostawy samochodów elektrycznych do końca marca na poziomie 216 800 sztuk na świecie to wzrost o 59 procent w porównaniu z rokiem 2024 (136 400 pojazdów) - Udział samochodów elektrycznych znacząco wzrósł w globalnych dostawach w pierwszym kwartale – z 6 do 10 procent, to zasługa Europy (+113 procent) i USA (+51 procent), co pozwoliło zrównoważyć spadek w Chinach (-37 procent). Grupa Volkswagen jest liderem w sprzedaży samochodów elektrycznych w Europie (ok. 26 procent rynku).
Wzrost zamówień w Europie Zachodniej o 29 procent w pierwszym kwartale - Nowe modele aut ze wszystkimi rodzajami napędu, takie jak Volkswagen ID.7 Tourer, CUPRA Terramar, Skoda Elroq, Audi Q6 e-tron i Porsche 911 systematycznie zyskują popularność, a portfel zamówień w Europie Zachodniej wzrósł w pierwszym kwartale do ok. 980 000 pojazdów, liczba zamówień na auta elektryczne wzrosła o 64 procent.
Dostarczono 82 500 hybryd plug-in na całym świecie – to o ok. 15 procent więcej niż w tym samym okresie rok temu - Popyt na nowoczesne hybrydy plug-in drugiej generacji, oferujące zasięg nawet do 143 km wyłącznie na napędzie elektrycznym systematycznie wzrasta.
Sytuacja w kluczowych regionach
Europa
Dostawy w regionie wzrosły o 3,7 procent – do 939 800 samochodów. W Europie Zachodniej wzrost wyniósł 3 procent, w Europie Środkowej i Wschodniej aż o 7,9 procent. W Niemczech, wzrost wyniósł 5,5 procent.
Ameryka Północna
Dostawy na poziomie 237 200 pojazdów to wzrost o 4,4 procent. Na najważniejszym rynku, w USA, Grupa Volkswagen zanotowała wzrost o 6,2 procent.
Ameryka Południowa
Dostawy w regionie wzrosły o 16,6 procent – do 138 200 pojazdów. Na najważniejszym rynku – w Brazylii – wzrost wyniósł 3,3 procent.
Region Azji-Pacyfiku
720 400 dostarczonych pojazdów oznacza spadek o 5,8 procent. Głównym powodem była silna konkurencja w Chinach, gdzie dostawy Grupy Volkswagen zmniejszyły się o 7,1 procent.
Najlepiej sprzedające się samochody elektryczne Grupy Volkswagen
Volkswagen ID.4/ID.5 – 43 700
Volkswagen ID.3 – 28 100
Audi Q4 e-tron (w tym Sportback) – 22 800
Skoda Enyaq (w tym Coupe) – 20 200
Volkswagen ID.7 (w tym Tourer) – 19 100
Audi Q6 e-tron (w tym Sportback) – 16 000
Porsche Macan – 14 200
Volkswagen ID. Buzz (w tym Cargo) – 12 700
CUPRA Born – 11 000
CUPRA Tavascan – 7600
Szczegółowe dane na temat dostaw znajdują się w załączonym pliku pdf.
Grupa Volkswagen podwoiła dostawy samochodów elektrycznych w Europie
„Nasze samochody zostały dobrze przyjęte i udowodniły, że Grupa Volkswagen jest na dobrej drodze. W pierwszym kwartale zwiększyliśmy dostawy do klientów w pełni elektrycznych aut o ok. 60 procent na całym świecie. W Europie byliśmy w stanie znacznie umocnić naszą wiodącą pozycję w tym segmencie, podwajając dostawy. Udział modeli całkowicie elektrycznych w naszej sprzedaży w Europie Zachodniej również się podwoił – do około 19 procent. W naszym rodzimym regionie także mamy dobrą dynamikę, co znajduje odzwierciedlenie w 29-procentowym wzroście napływających zamówień na samochody ze wszystkimi typami napędów, dzięki czemu portfel zamówień wzrósł do około miliona pojazdów. W nadchodzących miesiącach spodziewamy się dodatkowego wiatru w żagle dzięki licznym nowo wprowadzonym modelom. Ogólnie rzecz biorąc, globalne dostawy nieznacznie wzrosły do końca marca. Wzrosty w Ameryce Północnej i Południowej, a także w Europie z nawiązką zrekompensowały oczekiwany spadek w Chinach" - powiedział Marco Schubert, członek rozszerzonego komitetu wykonawczego ds. sprzedaży.
Bank Prasowy VW, działający pod adresem vw-press.pl, jest dostępny tylko w języku polskim.