Osiągnięto porozumienie: Volkswagen AG pozycjonuje się konkurencyjnie na przyszłość

  • Grupa Volkswagen i jej marki – Volkswagen Samochody Osobowe, Volkswagen Samochody Dostawcze i Volkswagen Group Components – a także reprezentanci załogi, po długich negocjacjach uzgodniły warunki porozumienia o nazwie 'Zukunft Volkswagen’ (Przyszłość Volkswagena)
  • Uzgodniony cel: marka Volkswagen Samochody Osobowe ma do 2030 r. stać się wiodącym technologicznie producentem na świecie
  • Uzgodniono średniookresowy cel marki Volkswagen Samochody Osobowe w zakresie zwrotu ze sprzedaży
  • Zdolności produkcyjne Volkswagena w niemieckich zakładach mają zostać dostosowane pod kątem konkurencyjności i zmniejszone o 734 000 sztuk
  • Porozumienie w sprawie społecznie odpowiedzialnej redukcji zatrudnienia do 2030 roku o ponad 35 tys. etatów w niemieckich zakładach Volkswagena. Obejmuje to nowo sformułowany plan ochrony miejsc pracy do 2030 roku
  • Porozumienie umożliwi trwałe obniżenie kosztów dla Grupy Volkswagen w wysokości ponad 15 mld euro rocznie w perspektywie średnioterminowej. Z tego ponad 4 mld euro rocznie będzie pochodzić z obecnych negocjacji w sprawie kosztów pracy, środków strukturalnych i produkcyjnych oraz wykorzystania zakładów
  • Same koszty pracy zostaną obniżone o 1,5 mld euro rocznie

Poznań, 23 grudnia 2024 r. – Po długich negocjacjach między Grupą Volkswagen, związkiem zawodowym IG Metall i radą zakładową, zawarto porozumienie nazwane „Zukunft Volkswagen” (Przyszłość Volkswagena). W ten sposób spółka i rada zakładowa wspólnie pozycjonują Grupę Volkswagen w celu osiągnięcia trwałego sukcesu. W tym celu firma dostosowuje moce produkcyjne w niemieckich fabrykach Grupy Volkswagen. Dzięki temu uda się obniżyć koszty pracy o 1,5 miliarda euro rocznie. Efekt krótkoterminowy w zakresie kosztów pracy i uzgodnionych środków strukturalnych poprzez redukcję mocy produkcyjnych oraz zmniejszenie kosztów rozwoju doprowadzą do zmniejszenia kosztów o ponad 4 mld euro rocznie w perspektywie średnioterminowej. Ponadto planowane jest zmniejszenie mocy produkcyjnych o 734 000 sztuk w niemieckich zakładach. Umożliwi to Grupie Volkswagen położenie fundamentów pod ważne inwestycje w przyszłe produkty do 2030 roku. Strukturalne dostosowanie firmy na poziomie operacyjnym i zbiorowym stworzy warunki do osiągnięcia celu zwrotu ze sprzedaży dla marki Volkswagen Samochody Osobowe w perspektywie średnioterminowej.

Podane dane dotyczące zużycia paliwa i emisji spalin nie odnoszą się do pojedynczego pojazdu i nie stanowią części oferty, lecz służą wyłącznie do porównania różnych pojazdów. Dodatkowe wyposażenie i akcesoria (w tym rozmiar opon itp.) mogą w zauważalny sposób zmieniać istotne parametry pojazdu, takie jak masa, opory toczenia i aerodynamika, co przekłada się na zużycie paliwa/energii, emisję CO2 i właściwości jezdne pojazdu; dotyczy to także warunków pogodowych i drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Więcej informacji na temat oficjalnych danych dotyczących zużycia paliwa i emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku po zużyciu paliwa, emisji CO2 i zużyciu energii dla nowych modeli samochodów osobowych”, który jest dostępny bezpłatnie we wszystkich salonach sprzedaży oraz w DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern, Niemcy oraz na stronie www.dat.de/co2.