Grupa Volkswagen rozpoczyna ofensywę w Chinach, wzmacnia możliwości technologiczne i redukuje koszty

  • „W Chinach, dla Chin” („In China, for China”): nowa strategia dla Państwa Środka ze znacznie wyższym udziałem Chin w tworzeniu łańcucha wartości ma na celu silniejszą orientację na lokalny rynek i klientów. Zwiększone wewnętrzne możliwości rozwoju i oprogramowania, a także lokalne partnerstwa stanowią podstawę dla nowych produktów z najnowocześniejszymi technologiami.
  • Zrównanie kosztów z lokalną konkurencją: Grupa Volkswagen dąży do 40-procentowej redukcji kosztów dzięki lokalnie opracowanej platformie CMP. Jest to kluczowe, by ograniczyć koszty do poziomu lokalnych rywali w segmencie kompaktowych pojazdów elektrycznych (BEV), w którym cena odgrywa bardzo istotną rolę.
  • Pozycja wiodącego międzynarodowego producenta: Grupa Volkswagen zamierza zwiększyć swój wynik operacyjny do około 3 mld euro do 2030 r., wliczając w to w pełni skonsolidowaną spółkę joint venture Anhui.
  • Unikatowa pozycja: biznes związany z pojazdami z silnikami spalinowymi jako wysoce rentowna podstawa elastycznej transformacji w kierunku inteligentnych połączonych pojazdów ICV (intelligent connected vehicles).
  • Wykorzystanie nowych pul zysków: zyskowny wzrost dzięki specyficznemu dla Chin portfolio produktów na dynamicznie rozwijającym się rynku pojazdów hybrydowych i w pełni elektrycznych NEV (new energy vehicles).
  • Prezes Grupy Volkswagen Oliver Blume: „Chiny to nasz drugi macierzysty rynek. Nadal systematycznie wdrażamy naszą strategię i przechodzimy do ofensywy w jej realizacji. Koncentrujemy się na oczekiwaniach naszych chińskich klientów i przyspieszeniu wprowadzania nowych produktów na rynek. Jednocześnie rozwijamy pionierskie technologie, zwiększamy efektywność kosztową i pogłębiamy lokalne partnerstwa”.

Wolfsburg/Pekin, 25 kwietnia 2024 r. – Volkswagen rozpoczyna kolejną fazę transformacji w Chinach. Podczas China Capital Markets Day w Pekinie Grupa Volkswagen przedstawiła aktualizację strategii dla rynku chińskiego. Koncentruje się na wzmocnieniu możliwości technologicznych i obniżeniu kosztów na silnie rozwijającym się rynku. Grupa planuje osiągnąć koszty na poziomie lokalnej konkurencji w segmencie samochodów kompaktowych do 2026 r. i nabrać dalszej dynamiki dzięki lepiej dostosowanej strategii i uruchomionemu już programowi wydajności. Ponadto firma podkreśliła swoje zaangażowanie w realizację strategii „W Chinach, dla Chin”: Przedstawiła środki mające na celu jeszcze lepsze zaspokojenie potrzeb chińskich klientów, przyspieszenie rozwoju nowych modeli i skrócenie czasu wprowadzenia ich na rynek, a także znaczne obniżenie kosztów. Ponadto celem jest lepsze wykorzystanie innowacji i zwiększenie lokalnego udziału w tworzeniu łańcucha wartości poprzez zwiększenie wewnętrznych możliwości rozwoju i silnych lokalnych partnerstw. W rezultacie Grupa dąży do umocnienia swojej pozycji międzynarodowego producenta OEM nr 1 na rynku chińskim i wyznaczyła ambitne cele do 2030 r.: około 4 mln sprzedanych pojazdów i wzrost wyniku operacyjnego do około 3 mld euro, wliczając w to w pełni skonsolidowaną spółkę joint venture Anhui.

Podane dane dotyczące zużycia paliwa i emisji spalin nie odnoszą się do pojedynczego pojazdu i nie stanowią części oferty, lecz służą wyłącznie do porównania różnych pojazdów. Dodatkowe wyposażenie i akcesoria (w tym rozmiar opon itp.) mogą w zauważalny sposób zmieniać istotne parametry pojazdu, takie jak masa, opory toczenia i aerodynamika, co przekłada się na zużycie paliwa/energii, emisję CO2 i właściwości jezdne pojazdu; dotyczy to także warunków pogodowych i drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Więcej informacji na temat oficjalnych danych dotyczących zużycia paliwa i emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku po zużyciu paliwa, emisji CO2 i zużyciu energii dla nowych modeli samochodów osobowych”, który jest dostępny bezpłatnie we wszystkich salonach sprzedaży oraz w DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern, Niemcy oraz na stronie www.dat.de/co2.