Grupa Volkswagen zanotowała solidne wyniki po dziewięciu miesiącach mimo trudnej sytuacji na rynku i rosnących kosztów produkcji w trzecim kwartale

  • Wzrost przychodów ze sprzedaży od początku roku o 16 procent – do 235,1 mld euro
  • Sprzedaż samochodów wzrosła o 8 procent – do 6,8 mln sztuk
  • Zysk operacyjny w pierwszych dziewięciu miesiącach spadł o 7 procent – do 16,2 mld euro; rentowność operacyjna sprzedaży wyniosła 6,9 procent; negatywne skutki wzrostu kosztów i zakłóceń w produkcji w trzecim kwartale były szczególnie odczuwalne w grupie marek Core
  • Zysk operacyjny przed uwzględnieniem efektów wyceny, w szczególności z tytułu hedgingu towarów, na poziomie 18,7 mld euro
  • Strategia związana z elektryfikacją nabiera rozpędu, dostawy samochodów elektrycznych wzrosły o 45 procent – do 531 500 aut w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy br., a ich udział w dostawach ogółem zwiększył się do 7,9 procent
  • Portfel zamówień w Europie Zachodniej pozostał na koniec III kwartału na wysokim poziomie – ok. 1,4 mln samochodów, w tym ok. 150 000 pojazdów elektrycznych
  • Zmodyfikowana prognoza na rok finansowy 2023, wynik operacyjny przed uwzględnieniem pozycji specjalnych powinien być zbliżony do poziomu z poprzedniego roku
  • Arno Antlitz, dyrektor finansowy i operacyjny Grupy Volkswagen: „Jesteśmy na właściwym kursie i w trzecim kwartale ponownie zwiększyliśmy wolumeny sprzedaży i przychody. Nie możemy być jednak zadowoleni z rentowności, która w trzecim kwartale była niższa od naszych ambitnych celów. Koncentrujemy się teraz na systematycznym wdrażaniu naszego 10-punktowego planu i programów zwiększających wydajność poszczególnych marek”

Poznań, 30 października 2023 – W pierwszych dziewięciu miesiącach br. Grupa Volkswagen znacząco zwiększyła dostawy i przychody ze sprzedaży. Dostawy wzrosły o 11 procent rok do roku – do 6,7 mln pojazdów (III kwartał 2023 r.: 2,3 mln samochodów, +7,0 procent). Przychody ze sprzedaży zwiększyły się o 16 procent – do 235,1 mld euro (III kwartał 2023 r.: 78,8 mld euro, +12 procent). Portfel zamówień w Europie Zachodniej na koniec trzeciego kwartału pozostał na wysokim poziomie ok. 1,4 mln samochodów. Płynność netto działu motoryzacyjnego pozostała na bardzo dobrym poziomie 36,7 mld euro.

Podane dane dotyczące zużycia paliwa i emisji spalin nie odnoszą się do pojedynczego pojazdu i nie stanowią części oferty, lecz służą wyłącznie do porównania różnych pojazdów. Dodatkowe wyposażenie i akcesoria (w tym rozmiar opon itp.) mogą w zauważalny sposób zmieniać istotne parametry pojazdu, takie jak masa, opory toczenia i aerodynamika, co przekłada się na zużycie paliwa/energii, emisję CO2 i właściwości jezdne pojazdu; dotyczy to także warunków pogodowych i drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Więcej informacji na temat oficjalnych danych dotyczących zużycia paliwa i emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku po zużyciu paliwa, emisji CO2 i zużyciu energii dla nowych modeli samochodów osobowych”, który jest dostępny bezpłatnie we wszystkich salonach sprzedaży oraz w DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern, Niemcy oraz na stronie www.dat.de/co2.