Grupa Volkswagen wykorzystuje nowe pule zysków dzięki zrównoważonej mobilności

  • Grupa rozwija cztery wiodące w branży obszary działania i intensyfikuje wysiłki w kierunku zrównoważonej mobilności
  • Architektura: Grupa wprowadzi nowe platformy do samochodów elektrycznych – dla modeli premium (PPE) w 2024 r., nieco później, w 2025 r. ulepszona platforma MEB+ z większym zasięgiem i krótszym czasem ładowania i nowymi modelami entry w cenie bazowej poniżej 25 000 euro
  • Akumulator i ładowanie: Zaawansowane rozmowy z Mahindrą na temat wykorzystania komponentów platformy MEB, takich jak napęd elektryczny i zunifikowane ogniwo. Innowacje, takie jak m.in. znormalizowana fabryka ogniw przynoszą znaczne oszczędności i umożliwiają demokratyzację elektromobilności
  • Oprogramowanie: Audi Q6 e-tron daje pierwszy podgląd na nową generację oprogramowania E³ 1.2; wkrótce zacznie działać Software Defined Vehicle Hub, który będzie napędzać rozwój przyszłej architektury oprogramowania E³ 2.0
  • Mobilność: udziały w spółce zależnej Pon, zajmującej się leasingiem rowerów, wykorzystują dynamicznie rozwijającą się globalną pulę zysków B2B; platforma mobilności Grupy zostanie wdrożona po udanej fazie pilotażowej, obejmującej wszystkie potrzeby związane z mobilnością

Wolfsburg/Monachium/Poznań, 4 września 2023 r. – Grupa Volkswagen poczyniła zdecydowane postępy w rozwoju swoich czterech wiodących w branży obszarów działania i zamierza poszerzać działalność w zakresie zrównoważonej mobilności. Wykorzystuje również bardzo atrakcyjne dodatkowe pule zysków w ramach transformacji z typowego producenta samochodów w zintegrowanego dostawcę mobilności. „Robimy duże postępy. I to szybciej niż planowaliśmy. Osiągnęliśmy liczne kamienie milowe, wyznaczyliśmy ważne kierunki strategiczne i osiągnęliśmy sukces. Systematycznie kontynuujemy transformację zgodnie z naszym dziesięciopunktowym planem i konsekwentnie rozwijamy kolejne atrakcyjne pule zysków w obszarze zrównoważonej mobilności” – powiedział podczas konferencji prasowej Grupy na targach IAA Mobility w Monachium prezes Grupy Volkswagen Oliver Blume.

Podane dane dotyczące zużycia paliwa i emisji spalin nie odnoszą się do pojedynczego pojazdu i nie stanowią części oferty, lecz służą wyłącznie do porównania różnych pojazdów. Dodatkowe wyposażenie i akcesoria (w tym rozmiar opon itp.) mogą w zauważalny sposób zmieniać istotne parametry pojazdu, takie jak masa, opory toczenia i aerodynamika, co przekłada się na zużycie paliwa/energii, emisję CO2 i właściwości jezdne pojazdu; dotyczy to także warunków pogodowych i drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Więcej informacji na temat oficjalnych danych dotyczących zużycia paliwa i emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku po zużyciu paliwa, emisji CO2 i zużyciu energii dla nowych modeli samochodów osobowych”, który jest dostępny bezpłatnie we wszystkich salonach sprzedaży oraz w DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern, Niemcy oraz na stronie www.dat.de/co2.