Dobre wyniki Grupy Volkswagen w 2022 roku, w bieżącym roku spodziewany jest znaczny wzrost dostaw do klientów

  • Wzrost przychodów ze sprzedaży o 12 procent rok do roku – do 279,2 mld euro; spadek liczby dostarczonych pojazdów został zrekompensowany odpowiednim miksem modelowym i polityką cenową. Portfel zamówień pozostaje na wysokim poziomie – 1,8 mln pojazdów
  • Zysk operacyjny przed uwzględnieniem pozycji specjalnych wzrósł o 13 procent – do 22,5 mld euro; marża zysku operacyjnego wzrosła do 8 mld EUR. Zysk operacyjny przed uwzględnieniem pozycji specjalnych wzrósł o 13 procent – do 22,5 mld EUR, a marża zysku operacyjnego wzrosła do 8,1 procent
  • Płynność netto dywizji motoryzacyjnej wzrosła do 43 miliardów euro, w tym 16,1 mld z wprowadzenia Porsche na giełdę
  • Wzrost dostaw pojazdów elektrycznych o 26 procent – do poziomu 572 100 sztuk w 2022 roku, udział aut z tego typu napędem w dostawach Grupy wzrósł do 7 procent
  • Volkswagen jest na dobrej drodze do osiągnięcia 20 procent udziału aut elektrycznych w dostawach ogółem w 2025 roku i 50 procent w 2030 roku
  • Zarząd i rada nadzorcza proponują dywidendę w wysokości 8,70 euro na akcję zwykłą i 8,76 euro na akcję uprzywilejowaną, co oznacza, że wskaźnik wypłaty wzrośnie do 29,4 procent (poprzednio 25,4 procent)
  • Perspektywy Grupy na rok 2023: spodziewany wzrost dostaw do ok. 9,5 mln pojazdów; wzrost przychodów ze sprzedaży o 10-15 procent głównie dzięki dużemu portfelowi zamówień, rentowność operacyjna sprzedaży w przedziale w przedziale 7,5-8,5 procent przy silnym wzroście raportowanych przepływów pieniężnych netto
  • Arno Antlitz, dyrektor finansowy i operacyjny Grupy Volkswagen: „Dzisiejsze wyniki dostarczają to kolejny dowód na to, że Grupa ma solidne fundamenty finansowe, dzięki czemu możemy konsekwentnie realizować naszą strategię”

Wolfsburg/Poznań, 9 marca 2023 – Grupa Volkswagen osiągnęła dobre wyniki w 2022 r. –pomimo trwających zakłóceń w dostawach oraz wyższych kosztów surowców i energii rentowność się poprawiła. Było to możliwe dzięki utrzymaniu dyscypliny cenowej, postępom w zakresie ograniczania kosztów oraz lepszemu dopasowaniu miksu modelowego, który pomógł zwiększyć zysk operacyjny przed uwzględnieniem pozycji specjalnych o 2,5 mld euro – do 22,5 mld euro. Grupa poczyniła znaczące postępy w realizacji swojej strategii, w szczególności dzięki udanemu debiutowi Porsche na giełdzie, uruchomieniu spółki PowerCo, zajmującej się produkcją akumulatorów i budowie pierwszej gigafabryki ogniw w Salzgitter. Równie ważne były także uruchomienie produkcji elektrycznego Volkswagena ID.4 w USA oraz partnerstwo z Horizon Robotics w celu wzmocnienia przewagi konkurencyjnej w Chinach.

Podane dane dotyczące zużycia paliwa i emisji spalin nie odnoszą się do pojedynczego pojazdu i nie stanowią części oferty, lecz służą wyłącznie do porównania różnych pojazdów. Dodatkowe wyposażenie i akcesoria (w tym rozmiar opon itp.) mogą w zauważalny sposób zmieniać istotne parametry pojazdu, takie jak masa, opory toczenia i aerodynamika, co przekłada się na zużycie paliwa/energii, emisję CO2 i właściwości jezdne pojazdu; dotyczy to także warunków pogodowych i drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Więcej informacji na temat oficjalnych danych dotyczących zużycia paliwa i emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku po zużyciu paliwa, emisji CO2 i zużyciu energii dla nowych modeli samochodów osobowych”, który jest dostępny bezpłatnie we wszystkich salonach sprzedaży oraz w DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern, Niemcy oraz na stronie www.dat.de/co2.