Dobre wyniki Volkswagen Group Polska w trudnym 2022 roku, duży wzrost rejestracji aut elektrycznych

  • W trudnym 2022 roku zarejestrowano w Polsce 102 818 nowych, osobowych samochodów marek reprezentowanych przez Volkswagen Group Polska (o 6,9 procent mniej niż w roku 2021)
  • Dla Grupy Volkswagen najtrudniejsza okazała się pierwsza połowa roku, w trzecim i czwartym kwartale liczba zarejestrowanych aut była wyraźnie wyższa niż w tym samym okresie w 2021 roku
  • Niemal co czwarte nowe osobowe auto zarejestrowane w 2022 roku w Polsce wyjechało z salonu jednej z marek Grupy Volkswagen, udział w rynku wyniósł 24,5 procent
  • CUPRA została świetnie przyjęta przez Polaków, bije kolejne rekordy – liczba zarejestrowanych nowych samochodów tej marki wzrosła w 2022 roku o 92 procent
  • Wyraźny wzrost rejestracji samochodów elektrycznych, w 2022 roku zarejestrowano w Polsce 2292 osobowych aut elektrycznych Grupy Volkswagen, o 69 procent więcej niż w 2021 roku
  • Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska, Pavel Šolc: „Po bardzo trudnym pierwszym półroczu 2022 roku, w trzecim i czwartym kwartale, w porównaniu do 2021, zanotowaliśmy wzrosty rejestracji wynoszące odpowiednio 15 i 33 procent. Niemniej uzyskany wynik za cały rok nie odzwierciedla potencjału naszych świetnych marek. Zainteresowanie klientów samochodami Grupy Volkswagen pozostaje bardzo duże.”

Poznań, 5 stycznia 2023 r. – według instytutu SAMAR w minionym roku zarejestrowano w Polsce 419 765 nowych, osobowych samochodów (-6 procent w porównaniu z 2021 r.), z czego 102 818 (-6,9 procent) przypada na auta siedmiu marek reprezentowanych przez Volkswagen Group Polska. Udział w rynku Grupy VW był porównywalny z minionym rokiem i wyniósł 24,5 procent. Oznacza to, że blisko co czwarty rejestrowany w naszym kraju nowy samochód osobowy pochodził z salonów marek Volkswagen, Volkswagen Samochody Dostawcze, Skoda, SEAT, Cupra, Audi i Porsche. Grupa dostarczyła także na rynek auta dostawcze o dopuszczalnej masie całkowitej do 6 ton – takich aut zarejestrowano w minionym roku 4 357 (-17 procent). Powyższe liczby nie uwzględniają samochodów dostarczonych do służb mundurowych, m.in. do Policji, które nie są ujęte w bazie CEPIK oraz w zestawieniu rejestracji. Na uwagę zasługuje istotny wzrost rejestracji samochodów elektrycznych. Na polskie drogi wyjechało 11 293 elektrycznych pojazdów osobowych (+59 procent), 2 292 z nich to auta Grupy Volkswagen (+69 procent).

Podane dane dotyczące zużycia paliwa i emisji spalin nie odnoszą się do pojedynczego pojazdu i nie stanowią części oferty, lecz służą wyłącznie do porównania różnych pojazdów. Dodatkowe wyposażenie i akcesoria (w tym rozmiar opon itp.) mogą w zauważalny sposób zmieniać istotne parametry pojazdu, takie jak masa, opory toczenia i aerodynamika, co przekłada się na zużycie paliwa/energii, emisję CO2 i właściwości jezdne pojazdu; dotyczy to także warunków pogodowych i drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Więcej informacji na temat oficjalnych danych dotyczących zużycia paliwa i emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku po zużyciu paliwa, emisji CO2 i zużyciu energii dla nowych modeli samochodów osobowych”, który jest dostępny bezpłatnie we wszystkich salonach sprzedaży oraz w DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern, Niemcy oraz na stronie www.dat.de/co2.