Grupa Volkswagen mianowała nowych szefów kluczowych działów – jakości i designu

  • Od 1 stycznia 2023 roku Michael Neumayer zajmie miejsce Franka Welscha na stanowisku szefa zarządzania Jakością Grupy – zachowując jednocześnie swoje stanowisko szefa ds. jakości w Audi
  • Również z dniem 1 stycznia 2023 roku Michael Mauer zastąpi Klausa Zyciorę na stanowisku szefa designu Grupy – pozostając jednocześnie szefem designu Porsche
  • Bliskie powiązanie z markami Audi i Porsche zapewni stałą orientację na potrzeby klientów; funkcje Grupowe pozwolą skupić się na koordynacji i synergii pomiędzy markami
  • Repozycjonowanie oznacza, że w ramach Grupy marka Volkswagen będzie odpowiadać za produkcję i zaopatrzenie, Audi za sprzedaż i jakość, a Porsche za rozwój i design
  • „Doskonała jakość i ikoniczny design zawsze były niezwykle istotne dla Grupy Volkswagen i jej marek” – powiedział prezes zarządu Oliver Blume. „Zarządzanie tymi kluczowymi działami poprzez marki pozwoli nam na zintensyfikowanie naszych działań, ukierunkowanych na klienta”

Poznań/Wolfsburg, 14 grudnia 2022 roku – Grupa Volkswagen zmienia strukturę działów jakości i designu. Celem jest bliższe połączenie z głównymi markami Volkswagen Samochody Osobowe, Audi i Porsche, aby skoncentrować się na potrzebach klientów. Zarząd Grupy oczekuje również, że nowa struktura ułatwi bardziej przejrzyste ustalanie priorytetów i szybsze działanie w obliczu gwałtownych zmian w branży i związanych z nimi wyzwań. Od 1 stycznia 2023 roku Michael Neumayer obejmie kierownictwo działu zarządzania jakością, zachowując jednocześnie stanowisko szefa jakości w Audi. Zastąpi on Franka Welscha, który po prawie 30 latach pracy w koncernie przechodzi na emeryturę. Również z dniem 1 stycznia 2023 roku, Michael Mauer zostanie szefem designu Grupy, zachowując jednocześnie swoje stanowisko w Porsche. Zastąpi on Klausa Zyciorę, który opuszcza firmę, aby realizować zadania poza Grupą. Po zakończeniu restrukturyzacji zarządu Grupy, która została zakończona we wrześniu, wszystkie kluczowe działy zostały przypisane do wiodących marek Grupy: produkcja i zaopatrzenie marce Volkswagen Samochody Osobowe, sprzedaż i jakość marce Audi, a design i rozwój – Porsche. Pozwoli to lepiej skoordynować działania i wykorzystać efekt synergii.

Podane dane dotyczące zużycia paliwa i emisji spalin nie odnoszą się do pojedynczego pojazdu i nie stanowią części oferty, lecz służą wyłącznie do porównania różnych pojazdów. Dodatkowe wyposażenie i akcesoria (w tym rozmiar opon itp.) mogą w zauważalny sposób zmieniać istotne parametry pojazdu, takie jak masa, opory toczenia i aerodynamika, co przekłada się na zużycie paliwa/energii, emisję CO2 i właściwości jezdne pojazdu; dotyczy to także warunków pogodowych i drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Więcej informacji na temat oficjalnych danych dotyczących zużycia paliwa i emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku po zużyciu paliwa, emisji CO2 i zużyciu energii dla nowych modeli samochodów osobowych”, który jest dostępny bezpłatnie we wszystkich salonach sprzedaży oraz w DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern, Niemcy oraz na stronie www.dat.de/co2.