Grupa Volkswagen koncentruje się na rozwoju autonomicznej jazdy

  • W obszarze mobilności indywidualnej spółka Cariad kontynuuje rozwój wysoce zautomatyzowanej i autonomicznej jazdy w Chinach wraz z Horizon Robotics oraz w pozostałych częściach świata razem z firmą Bosch: pierwsze funkcje będące efektem sojuszu Bosch i Cariad planowane są na 2023 r.
  • W obszarze autonomicznej jazdy jako usługi (MaaS/TaaS) Volkswagen konsoliduje swoje partnerstwa
  • Grupa nie będzie więcej inwestować we współpracę z firmą Argo AI, marka Volkswagen Samochody Dostawcze poszerzy kooperację z innymi partnerami
  • Cel marki Volkswagen Samochody Dostawcze dotyczący autonomicznej jazdy pozostaje niezmieniony: w 2025 roku klienci w Hamburgu będą mogli zarezerwować przejazd autonomicznym Volkswagenem ID.Buzz w ramach usług MOIA
  • Oliver Blume, prezes Grupy Volkswagen: „Liczy się koncentracja i szybkość, zwłaszcza jeśli chodzi o rozwój technologii przyszłości. Naszym celem jest jak najszybsze zaoferowanie naszym klientom kluczowych funkcji i szybki rozwój, przy utrzymaniu wydatków w ryzach”

Poznań, 15 listopada 2022 – Volkswagen koncentruje swoje działania związane z rozwojem autonomicznej i wysoce zautomatyzowanej jazdy. W tym pierwszym obszarze, związanym z mobilnością i transportem jako usługą (MaaS/TaaS) Grupa skonsoliduje swoje partnerstwa. Volkswagen nie będzie już inwestował w Argo AI. W mobilności indywidualnej spółka Cariad kontynuuje rozwój wysoce zautomatyzowanej i autonomicznej jazdy wspólnie z firmą Bosch, a w przyszłości w Chinach z Horizon Robotics.

Podane dane dotyczące zużycia paliwa i emisji spalin nie odnoszą się do pojedynczego pojazdu i nie stanowią części oferty, lecz służą wyłącznie do porównania różnych pojazdów. Dodatkowe wyposażenie i akcesoria (w tym rozmiar opon itp.) mogą w zauważalny sposób zmieniać istotne parametry pojazdu, takie jak masa, opory toczenia i aerodynamika, co przekłada się na zużycie paliwa/energii, emisję CO2 i właściwości jezdne pojazdu; dotyczy to także warunków pogodowych i drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Więcej informacji na temat oficjalnych danych dotyczących zużycia paliwa i emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku po zużyciu paliwa, emisji CO2 i zużyciu energii dla nowych modeli samochodów osobowych”, który jest dostępny bezpłatnie we wszystkich salonach sprzedaży oraz w DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern, Niemcy oraz na stronie www.dat.de/co2.