Volkswagen Group Polska rozwija sieć Centrów Napraw Akumulatorów

  • Aktualnie w Polsce funkcjonuje 11 Centrów Napraw Akumulatorów w sieci dealerskiej oraz jedno w Technicznym Centrum Szkoleniowo-Serwisowym na terenie Volkswagen Group Polska
  • Akumulatory wysokonapięciowe można naprawiać wymieniając poszczególne elementy i moduły
  • Akumulatory po regeneracji dostają drugie życie, mogą służyć jako np. banki energii w szybkich ładowarkach, jako domowe magazyny energii, czy też jako elementy systemu awaryjnego podtrzymania energii w firmach
  • Jeżeli akumulator nie może być naprawiony lub wykorzystany w inny sposób, poddaje się go recyklingowi. Surowce odzyskane ze zużytych akumulatorów mają takie same właściwości jak nowe
  • „Naprawa akumulatorów wysokonapięciowych wymaga specjalistycznej wiedzy, narzędzi i szkoleń. Dlatego konsekwentnie rozwijamy sieć Centrów Napraw Akumulatorów, przygotowując się do obsługi setek tysięcy aut elektrycznych w przyszłości” – powiedział Pavel Šolc, prezes zarządu Volkswagen Group Polska

Poznań, 20 czerwca 2022 – Przyszłość indywidualnej mobilności należy do samochodów elektrycznych. Ofensywa Grupy Volkswagen w tym zakresie nabiera tempa. W 2021 roku Grupa dostarczyła klientom 452 900 samochodów elektrycznych, dwukrotnie więcej niż rok wcześniej. Zarówno portfolio jak i liczba sprzedawanych pojazdów będzie dalej rosła. W 2030 Grupa planuje osiągnąć 60-procentowy udział modeli elektrycznych (BEV) w sprzedaży w Europie. Dlatego niezwykle ważne jest, by sieć serwisowa była przygotowana na obsługę dużej liczby aut z takim napędem w nadchodzących latach. Volkswagen Group Polska rozwija sieć Centrów Napraw Akumulatorów wysokonapięciowych. Co prawda wszyscy partnerzy serwisowi obsługują samochody elektryczne, ich personel jest odpowiednio przeszkolony i przeprowadza przeglądy czy naprawy. Jednak skomplikowane czynności, które wymagają naprawy akumulatora, np. wymiany poszczególnych modułów, wykonuje się tylko w specjalistycznych centrach, które mają odpowiednie narzędzia i wiedzę. Takich wyspecjalizowanych punktów działa w Polsce 11 w sieci dealerskiej oraz jeden w Technicznym Centrum Szkoleniowo-Serwisowym na terenie Volkswagen Group Polska. Wkrótce dołączą do nich trzy kolejne. Sieć Centrów Napraw Akumulatorów jest więc cały czas rozwijana, w przyszłości każdy Partner Serwisowy Grupy Volkswagen będzie mógł zdobyć odpowiednie kwalifikacje.

Podane dane dotyczące zużycia paliwa i emisji spalin nie odnoszą się do pojedynczego pojazdu i nie stanowią części oferty, lecz służą wyłącznie do porównania różnych pojazdów. Dodatkowe wyposażenie i akcesoria (w tym rozmiar opon itp.) mogą w zauważalny sposób zmieniać istotne parametry pojazdu, takie jak masa, opory toczenia i aerodynamika, co przekłada się na zużycie paliwa/energii, emisję CO2 i właściwości jezdne pojazdu; dotyczy to także warunków pogodowych i drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Więcej informacji na temat oficjalnych danych dotyczących zużycia paliwa i emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku po zużyciu paliwa, emisji CO2 i zużyciu energii dla nowych modeli samochodów osobowych”, który jest dostępny bezpłatnie we wszystkich salonach sprzedaży oraz w DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern, Niemcy oraz na stronie www.dat.de/co2.