Grupa Volkswagen wzmacnia ekspansję na rozwijających się rynkach po dobrych wynikach pierwszego kwartału

  • Przychody ze sprzedaży w wysokości 62,7 mld euro na poziomie ubiegłego roku
  • Zysk operacyjny wzrósł do 8,5 mld euro (marża operacyjna 13,5 procent), w tym 3,5 mld euro dodatniej wyceny instrumentów zabezpieczających (hedging)
  • Dyscyplina kosztowa i korzystna struktura sprzedaży prowadzą do osiągnięcia wysokiego bazowego zysku operacyjnego, nawet bez uwzględnienia efektów hedgingowych
  • Ciągłe zaangażowanie w przyszłość – zwiększenie nakładów na badania i rozwój o 10 procent
  • Globalna struktura stanowi podstawę odporności modelu biznesowego
  • Prognoza na 2022 rok została potwierdzona
  • Herbert Diess: „Nawet w coraz bardziej spolaryzowanym świecie Volkswagen jest mocno zaangażowany w rozszerzanie swojej globalnej obecności w celu zwiększenia rentownego wzrostu”

Wolfsburg, 5 maja 2022 – Grupa Volkswagen odnotowała dobre wyniki finansowe w pierwszym kwartale 2022 roku, mimo trudnej sytuacji na świecie. Wpływ na sukces miały przede wszystkim: struktura (mix) sprzedaży, polityka cenowa, dyscyplina kosztowa oraz elastyczność dzięki globalnej strukturze. Volkswagen złagodził wpływ światowego niedoboru półprzewodników i wiązek przewodów poprzez relokację zasobów pomiędzy głównymi rynkami w Europie, Chinach i obu Amerykach. W rezultacie przychody ze sprzedaży wyniosły 62,7 mld euro (wzrost o 0,6 procent), a zysk operacyjny przed uwzględnieniem pozycji specjalnych wyniósł 8,5 mld euro, w tym pozytywne efekty głównie hedgingowe. Nawet bez uwzględnienia tych efektów bazowy zysk operacyjny w wysokości ok. 5 mld euro jest znacznie wyższy niż w roku ubiegłym i świadczy o solidnej kondycji firmy. Na podstawie tych danych i spodziewanej lepszej dostępności półprzewodników w drugiej połowie roku, Grupa potwierdza swoje prognozy na rok 2022. Nie można jednak jeszcze ostatecznie ocenić, jaki wpływ na działalność Grupy Volkswagen, gospodarkę światową i branżę motoryzacyjną w roku podatkowym 2022 będą miały ostatnie wydarzenia związane z konfliktem Rosja-Ukraina, a także pandemią wirusa Covid-19.

Podane dane dotyczące zużycia paliwa i emisji spalin nie odnoszą się do pojedynczego pojazdu i nie stanowią części oferty, lecz służą wyłącznie do porównania różnych pojazdów. Dodatkowe wyposażenie i akcesoria (w tym rozmiar opon itp.) mogą w zauważalny sposób zmieniać istotne parametry pojazdu, takie jak masa, opory toczenia i aerodynamika, co przekłada się na zużycie paliwa/energii, emisję CO2 i właściwości jezdne pojazdu; dotyczy to także warunków pogodowych i drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Więcej informacji na temat oficjalnych danych dotyczących zużycia paliwa i emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku po zużyciu paliwa, emisji CO2 i zużyciu energii dla nowych modeli samochodów osobowych”, który jest dostępny bezpłatnie we wszystkich salonach sprzedaży oraz w DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern, Niemcy oraz na stronie www.dat.de/co2.