Volkswagen stawia (na) gigafabryki

  • Volkswagen planuje zbudować w Europie pięć olbrzymich fabryk ogniw do akumulatorów. Ponadto ogniwa dla Grupy Volkswagen będą powstawały także w gigafabryce Northvolt zlokalizowanej w Szwecji
  • do 2030 roku we wszystkich fabrykach będzie postawać łącznie ok. 240 GWh ogniw do akumulatorów do samochodów elektrycznych
  • ogniwa premium będą powstawały w zakładach Northvolt od 2023 roku, gigafabryka w Salzgitter rozpocznie produkcję zunifikowanych ogniw do samochodów z segmentów wolumentowych w 2025 roku, następnie w 2026 roku rozpocznie pracę gigafabryka w Europie Zachodniej, rok później w Europie Wschodniej

W odpowiedzi na rosnący popyt na akumulatory do samochodów elektrycznych Volkswagen zamierza wybudować kilka gigafabryk ogniw, z których zbudowane są akumulatory. Znajdą one zastosowanie w modelach rodziny ID. i nie tylko. Za budowę fabryk jest odpowiedzialny Sebastian Wolf. Oto, jakie są plany z nimi związane.

Podane dane dotyczące zużycia paliwa i emisji spalin nie odnoszą się do pojedynczego pojazdu i nie stanowią części oferty, lecz służą wyłącznie do porównania różnych pojazdów. Dodatkowe wyposażenie i akcesoria (w tym rozmiar opon itp.) mogą w zauważalny sposób zmieniać istotne parametry pojazdu, takie jak masa, opory toczenia i aerodynamika, co przekłada się na zużycie paliwa/energii, emisję CO2 i właściwości jezdne pojazdu; dotyczy to także warunków pogodowych i drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Więcej informacji na temat oficjalnych danych dotyczących zużycia paliwa i emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku po zużyciu paliwa, emisji CO2 i zużyciu energii dla nowych modeli samochodów osobowych”, który jest dostępny bezpłatnie we wszystkich salonach sprzedaży oraz w DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern, Niemcy oraz na stronie www.dat.de/co2.