Grupa Volkswagen odnotowała dobre wyniki w 2021 roku i kontynuuje transformację w kierunku NEW AUTO

  • Solidny model biznesowy: dobre wyniki i zysk operacyjny pomimo niedoborów półprzewodników i mniejszej o 2,4 mln sprzedaży pojazdów w porównaniu z rokiem 2019
  • Przychody ze sprzedaży wzrosły o 12 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym – do 250,2 mld euro – to zasługa szerszej oferty i dopracowanej polityki cenowej
  • Zysk operacyjny przed uwzględnieniem zdarzeń specjalnych wzrósł niemal dwukrotnie, do 20 mld euro
  • Znaczne obniżenie kosztów ogólnych, wysoka dyscyplina nakładów inwestycyjnych
  • Mocna pozycja Działu Samochodów: przepływ gotówki netto wzrósł o 35 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym – do 8,6 mld euro; płynność netto utrzymuje się na stałym poziomie 26,7 mld euro, co stanowi wzrost o ponad 5 mld euro w porównaniu z końcem 2019 r., pomimo działań związanych z transformacją
  • Zarząd i Rada Nadzorcza zaproponowały zwiększenie dywidendy do 7,50 euro na akcję zwykłą i 7,56 euro na akcję uprzywilejowaną, co odpowiada wskaźnikowi stopy wypłaty dywidend na poziomie 25,4 procent
  • Prognoza na rok 2022: spodziewany wzrost dostaw między 5 a 10 procent, rentowność operacyjna ze sprzedaży między 7,0 a 8,5 procent. To, czy uda się takie wskaźniki uzyskać jest zależne od wydarzeń związanych z wojną w Ukrainie, a w szczególności od jej wpływu na łańcuchy dostaw Grupy i na całą gospodarkę światową

Wolfsburg/Poznań, 14 marca 2022 – Grupa Volkswagen w 2021 roku udowodniła, że przyjęty przez nią model biznesowy się sprawdza. Firma zwiększyła ogólną odporność oraz możliwości radzenia sobie z zewnętrznymi ograniczeniami. Obniżono koszty ogólne, dyscyplina nakładów inwestycyjnych była wysoka oraz zmniejszono próg rentowności. Jednocześnie Volkswagen kontynuował transformację w kierunku NEW AUTO. Osiągnięto solidny zysk pomimo trudności, związanych z brakami półprzewodników, które doprowadziły do spadku sprzedaży pojazdów o około 600 000 sztuk w porównaniu z rokiem 2020. To o 2,4 mln aut mniej niż w roku 2019. Mimo że sprzedaż spadła o 6 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym, przychody ze sprzedaży wzrosły o 12 procent – do 250,2 mld euro. Zysk operacyjny przed uwzględnieniem zdarzeń specjalnych wzrósł prawie dwukrotnie w porównaniu z rokiem 2020 i osiągnął poziom 20 mld euro. Rentowność operacyjna przed uwzględnieniem zdarzeń specjalnych również wzrosła – do 8 procent (rok wcześniej było to 4,8 procent). Kluczowe znaczenie dla tych wyników finansowych miały: lepszy miks modelowy i odpowiednia polityka cenowa. Przepływ gotówki netto w Dziale Samochodów sięgnął 8,6 mld euro, co oznacza wzrost o 35% w porównaniu z rokiem ubiegłym, a płynność netto pozostała niemal niezmieniona w porównaniu z końcem 2020 roku i wyniosła 26,7 mld euro. Warto zauważyć, że oznacza to wzrost o ponad 5 mld euro od końca 2019 roku, pomimo wielu inwestycji związanych z transformacją, które zostały podjęte w tym czasie, m.in. przejęcie firmy Navistar. Zarząd i Rada Nadzorcza proponują wypłatę dywidendy w wysokości 7,50 euro na akcję zwykłą i 7,56 euro na akcję uprzywilejowaną (w ubiegłym roku było to odpowiednio 4,80 i 4,86 euro). Oznacza to, że wskaźnik stopy wypłaty dywidend wyniesie 25,4 procent. Zysk na jedną akcję zwykłą to 29,59 euro (16,60 euro rok wcześniej), a zysk na jedną akcję uprzywilejowaną 29,65 euro (16,66 euro w 2020 r.).

Podane dane dotyczące zużycia paliwa i emisji spalin nie odnoszą się do pojedynczego pojazdu i nie stanowią części oferty, lecz służą wyłącznie do porównania różnych pojazdów. Dodatkowe wyposażenie i akcesoria (w tym rozmiar opon itp.) mogą w zauważalny sposób zmieniać istotne parametry pojazdu, takie jak masa, opory toczenia i aerodynamika, co przekłada się na zużycie paliwa/energii, emisję CO2 i właściwości jezdne pojazdu; dotyczy to także warunków pogodowych i drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Więcej informacji na temat oficjalnych danych dotyczących zużycia paliwa i emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku po zużyciu paliwa, emisji CO2 i zużyciu energii dla nowych modeli samochodów osobowych”, który jest dostępny bezpłatnie we wszystkich salonach sprzedaży oraz w DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern, Niemcy oraz na stronie www.dat.de/co2.