NEW AUTO: Grupa Volkswagen przedstawia nową strategię zorientowaną na bezemisyjną i autonomiczną mobilności przyszłości

  • koncern Volkswagen przedstawia strategię NEW AUTO obejmującą okres do 2030 roku
  • połączenie silnych marek, platform technologicznych i nowych rodzajów usług ma stworzyć synergie, dodatkowe przychody i wykreować nowe źródła zysków
  • poziom zakładanej operacyjnej stopy zwrotu w 2025 roku wynoszący 7-8 procent zwiększono do 8-9 procent jako podstawę dla kolejnej rundy planowania
  • podpisanie porozumienia z Gotion High-Tech w sprawie uruchomienia w Niemczech produkcji akumulatorów; potwierdzenie możliwości budowy trzeciej gigafabryki – w Hiszpanii
  • Prezes Zarządu Herbert Diess: „Samochód i indywidualna mobilność mają przed sobą świetlaną przyszłość. Za sprawą innowacyjnych marek i supernowoczesnych platform koncern Volkswagen przygotowuje się do objęcia wiodącej roli w świecie nowej mobilności”.

Poznań, 14. lipca 2021 r. – Volkswagen przedstawił plan transformacji w przedsiębiorstwo z obszaru mobilności bazujące na oprogramowaniu. Plan przewiduje oparcie się na silnych markach koncernu i stosowanych globalnie platformach technologicznych, co pozwoli na uzyskanie synergii i efektu skali, a także da możliwość osiągnięcia zysków z nowych rodzajów działalności. „Obraliśmy strategiczny cel, który zakłada objęcie przez nas roli wiodącego dostawcy pojazdów elektrycznych na świecie i jesteśmy na dobrej drodze do jego osiągnięcia” – powiedział Prezes Zarządu Herbert Diess podczas prezentacji NEW AUTO – strategii koncernu obejmującej okres do 2030 roku. „Oparta na oprogramowaniu kolejna, znacznie bardziej zdecydowana zmiana będzie oznaczała przejście do produkcji pojazdów dużo bezpieczniejszych, inteligentniejszych, a w końcu także autonomicznych. Oznacza to, że technologia, tempo i wielkość produkcji będą grały jeszcze istotniejszą rolę niż dzisiaj. Przed samochodami otwiera się świetlana przyszłość!”.

Podane dane dotyczące zużycia paliwa i emisji spalin nie odnoszą się do pojedynczego pojazdu i nie stanowią części oferty, lecz służą wyłącznie do porównania różnych pojazdów. Dodatkowe wyposażenie i akcesoria (w tym rozmiar opon itp.) mogą w zauważalny sposób zmieniać istotne parametry pojazdu, takie jak masa, opory toczenia i aerodynamika, co przekłada się na zużycie paliwa/energii, emisję CO2 i właściwości jezdne pojazdu; dotyczy to także warunków pogodowych i drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Więcej informacji na temat oficjalnych danych dotyczących zużycia paliwa i emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku po zużyciu paliwa, emisji CO2 i zużyciu energii dla nowych modeli samochodów osobowych”, który jest dostępny bezpłatnie we wszystkich salonach sprzedaży oraz w DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern, Niemcy oraz na stronie www.dat.de/co2.