Koncern Volkswagen zamknął 2020 rok wynikiem lepszym od oczekiwanego i przyspiesza transformację

  • skuteczne zmniejszenie skutków pandemii Covid-19: dobry sposób zarządzania w kryzysowej sytuacji, szybka poprawa na głównym, chińskim rynku oraz wyjątkowo dobre rezultaty w zakresie usług finansowych i premium zdecydowały o pozytywnym wyniku
  • przychód ze sprzedaży wyniósł 222,9 miliarda euro (-11,8 procent) i był lepszy niż wielkość sprzedaży (-16,4 procent)
  • zysk operacyjny przed zdarzeniami specjalnymi, mimo wpływu pandemii, osiągnął wysoki poziom 10,6 miliarda euro (-45,0 procent), uwzględniając 0,5 miliarda euro na restrukturyzację
  • dział samochodów: przepływ gotówki netto wyniósł solidne 6,4 (10,8) miliarda euro, płynność netto wzrosła do 26,8 (21,3) miliarda euro
  • Zarząd i Rada Nadzorcza proponują stałą dywidendę w wysokości 4,80 euro za akcję zwykłą i 4,86 euro za akcję uprzywilejowaną, wskaźnik stopy wypłat dywidend miałby wynieść 29,0 procent
  • perspektywy na 2021 rok: spodziewane są znacząco większe dostawy do klientów oraz większy przychód ze sprzedaży niż w poprzednim roku; operacyjna stopa zwrotu wyniesie prawdopodobnie między 5,0 a 6,5 procent, celem jest osiągnięcie górnej wartości tego przedziału.

Poznań, 1. marca 2021 r. – Mimo pandemii Covid-19 koncern Volkswagen zakończył rok obrachunkowy 2020 z wynikiem lepszym od spodziewanego. Ważne strategiczne decyzje przyspieszyły ponadto zmiany w koncernie mające przekształcić go w przedsiębiorstwo high-tech. O dobrym wyniku i skutecznym ograniczeniu skutków pandemii zadecydowały dobre zarządzanie sytuacją kryzysową, szybka poprawa na największym pojedynczym rynku, jakim są Chiny oraz przede wszystkim stabilniejszy biznes w zakresie usług premium i finansowych. Przychód ze sprzedaży wyniósł 222,9 miliarda euro (-11,8 procent) i okazał się lepszy niż sprzedaż (-16,4 procent). Zysk operacyjny przed zdarzeniami specjalnymi związanymi (sprawa diesli) osiągnął dobry poziom 10,6 miliarda euro (-45,0 procent), mimo pandemii. Operacyjna stopa zwrotu przed zdarzeniami specjalnymi wyniosła 4,8 (7,6) procent. Solidny model działalności spowodował, że przepływ gotówki netto w dziale samochodów wyniósł 6,4 miliarda euro (-41,3 procent). Płynność netto w dziale samochodów wzrosła o 25,9 procent do bardzo dobrego poziomu 26,8 miliarda euro. Zarząd i Rada Nadzorcza proponują stałą dywidendę w wysokości 4,80 euro za akcję zwykłą i 4,86 euro za akcję uprzywilejowaną. Dzięki temu wskaźnik stopy wypłat dywidend w wysokości 29,0 procent niemal osiągnąłby strategiczny cel wynoszący 30 procent. Zysk na każdą akcję zwykłą wyniósł 16,60 (26,60), a na akcję uprzywilejowaną 16,66 (26,66) euro.

Podane dane dotyczące zużycia paliwa i emisji spalin nie odnoszą się do pojedynczego pojazdu i nie stanowią części oferty, lecz służą wyłącznie do porównania różnych pojazdów. Dodatkowe wyposażenie i akcesoria (w tym rozmiar opon itp.) mogą w zauważalny sposób zmieniać istotne parametry pojazdu, takie jak masa, opory toczenia i aerodynamika, co przekłada się na zużycie paliwa/energii, emisję CO2 i właściwości jezdne pojazdu; dotyczy to także warunków pogodowych i drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Więcej informacji na temat oficjalnych danych dotyczących zużycia paliwa i emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku po zużyciu paliwa, emisji CO2 i zużyciu energii dla nowych modeli samochodów osobowych”, który jest dostępny bezpłatnie we wszystkich salonach sprzedaży oraz w DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern, Niemcy oraz na stronie www.dat.de/co2.