Zgodnie z przewidywaniem na wielkość dostaw Volkswagen Group we wrześniu wpłynęła zmiana sposobu homologacji na WLTP

  • we wrześniu dostawy na świecie zmniejszyły się o 18,1 procenta, do 827.700 samochodów
  • zmiana sposobu homologacji na WLTP wywarła wpływ na cały rynek, szczególnie w Europie Zachodniej (spadek dostaw o 41,5 procenta)
  • od stycznia do września Grupa dostarczyła 8,13 mln samochodów, co oznacza wzrost o 4,2 procenta
  • Dr Christian Dahlheim, szef działu sprzedaży Grupy powiedział: „Zgodnie z przewidywaniem, we wrześniu dostarczyliśmy znacznie mniej aut z powodu przejścia na homologację według normy WLTP. Będzie ona miała wpływ na dostawy w Europie także w październiku, ale spodziewamy się, że listopad i grudzień będą już znacznie lepsze pod względem dostaw w tym regionie”.

Poznań, 16 października 2018 r. – Zgodnie z przewidywaniem, w związku z przejściem na nową procedurę homologacji samochodów według normy WLTP, Grupa Volkswagen dostarczyła mniej pojazdów we wrześniu. Na świecie przekazano klientom w sumie 827.700 samochodów, co stanowi spadek o 18,1 procenta w porównaniu do dostaw w analogicznym okresie ubiegłego roku. Spadek w Europie Zachodniej, w której homologacja według normy WLTP obowiązuje od 1 września, wyniósł 41,5 procenta. Dr Christian Dahlheim, szef działu sprzedaży Grupy powiedział: „Do tej pory w 2018 roku dostawy Grupy Volkswagen były rekordowe. Po bardzo dobrych miesiącach letnich, spodziewaliśmy się niższych dostaw we wrześniu zarówno Grupy Volkswagen, jak i całego rynku. Spadek wynika z przejścia na homologację według normy WLTP. Dotyczy on w szczególności Europy i potrwa do października. Spodziewamy się, że listopad i grudzień będą lepszymi miesiącami w tym regionie pod względem dostaw. Przejście na homologację według normy WLTP we wszystkich markach Grupy zakończy się w tym roku”.

Podane dane dotyczące zużycia paliwa i emisji spalin nie odnoszą się do pojedynczego pojazdu i nie stanowią części oferty, lecz służą wyłącznie do porównania różnych pojazdów. Dodatkowe wyposażenie i akcesoria (w tym rozmiar opon itp.) mogą w zauważalny sposób zmieniać istotne parametry pojazdu, takie jak masa, opory toczenia i aerodynamika, co przekłada się na zużycie paliwa/energii, emisję CO2 i właściwości jezdne pojazdu; dotyczy to także warunków pogodowych i drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Więcej informacji na temat oficjalnych danych dotyczących zużycia paliwa i emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku po zużyciu paliwa, emisji CO2 i zużyciu energii dla nowych modeli samochodów osobowych”, który jest dostępny bezpłatnie we wszystkich salonach sprzedaży oraz w DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern, Niemcy oraz na stronie www.dat.de/co2.