Rok 2016 był dla Volkswagena pełen wyzwań, ale był też rokiem dużych sukcesów. Chociaż w znacznym stopniu przebiegał pod znakiem rozwiązywania problemów dotyczących emisji spalin diesli, a na niektórych ważnych rynkach sytuacja gospodarcza nie układała się pomyślnie, koncern osiągnął bardzo dobry wynik działalności operacyjnej – pod względem sprzedaży, obrotów i wyniku operacyjnego bez zdarzeń nadzwyczajnych ustanowiono nowy najlepszy wynik.
„Na całym świecie zaufało nam w ubiegłym roku ponad 10,3 miliona klientów. Jesteśmy im za to wdzięczni. Traktujemy to zaufanie do naszych marek i produktów jako wezwanie do tego, byśmy nadal tu i teraz konstruowali i produkowali najlepsze samochody. Na pewno nie obniżymy standardów naszej bieżącej działalności. Ale z tą samą konsekwencją i zapałem Volkswagen pracuje nad przyszłymi rozwiązaniami w zakresie mobilności” – powiedział Matthias Müller.
„TOGETHER-Strategia 2025” opisuje drogę ku przyszłości
Tylko w bieżącym roku marki należące do koncernu zaproponują klientom na całym świecie łącznie 60 nowych modeli. „Mimo reform i tempa, jakie narzucamy sobie na najbliższe lata, zawsze będziemy dążyć do tego, by doskonalić nasze samochody. Sprawić, by mobilność, innowacje, technika i bezpieczeństwo stały się dostępne dla jeszcze większej liczby ludzi, pozostanie częścią naszego DNA” – podkreślił Müller.
Jednocześnie koncern Volkswagen będzie pełną parą pracował nad zagadnieniami związanymi z przyszłością motoryzacji, które zawarto także w strategii „TOGETHER 2025”. Nadal z pełną konsekwencją będziemy pracować nad rozwojem samochodów elektrycznych – do 2025 roku na rynku pojawi się ponad 30 pojazdów z napędem wyłącznie elektrycznym. Oprócz nowego obszaru działalności związanego z zagadnieniami przyszłej motoryzacji nowymi dziedzinami kompetencji Volkswagena staną się technologie produkcji akumulatorów, jazda autonomiczna oraz sztuczna inteligencja. W tym celu, w ramach koncernu, na całym świecie – od San Francisco przez Barcelonę i Berlin po Pekin – działa 37 centrów kompetencji i laboratoriów cyfrowych, zajmujących się zagadnieniami cyfrowej rzeczywistości jutra.
Sedric: spojrzenie na motoryzację w nieco dalszej perspektywie
Zdolność wytwarzania samochodów poruszających się autonomicznie będzie jedną z ważniejszych umiejętności potrzebnych na przyszłość, dlatego już teraz jest intensywnie rozwijana. „Audi i Volkswagen od dawna są pionierami w dziedzinie jazdy autonomicznej. Naszą ambicją jest współtworzyć kolejne stopnie ewolucyjne w drodze do produkcji pojazdów poruszających się samodzielnie i wprowadzenia ich do seryjnej produkcji. Wierzymy w przyszłość tej technologii i w jej przełomowy charakter na dalszą metę” – stwierdził Müller. Prezes Zarządu zapowiedział, że koncern zainwestuje w kolejnych latach w tę technologię miliardy euro. Ponadto zatrudni najwyższej klasy specjalistów i właśnie dokonuje przeglądu rezerw w tej dziedzinie w obrębie samego przedsiębiorstwa.
Prezentując w Genewie Sedrica – pierwszy tzw. self-driving-car koncernu – firma z Wolfsburga daje możliwość przekonania się, jak będą wyglądały pojazdy autonomiczne spełniające najwyższy, tzw. piąty poziom. Wystarczy skorzystać z przycisku, by pojazd ruszył z miejsca – napędzany wyłącznie energią elektryczną, w pełni współdziałając w ramach sieci i całkowicie autonomicznie. Wszelkie czynności związane z jazdą Sedric wykonuje samodzielnie, nie mając kierownicy, pedałów ani tablicy rozdzielczej.
„Jesteśmy przekonani, że całkowicie autonomicznie poruszające się pojazdy sprawią, że życie w naszych miastach stanie się lepsze, zgodne z wymogami środowiska i bezpieczniejsze. Sedric pokazuje dzisiaj jak będzie to wyglądało w praktyce. Jest pionierem, twórcą idei autonomicznej jazdy. Wiele elementów i funkcji tego concept cara pojawi się w najbliższych latach w samochodach naszych marek” – stwierdził Müller.
Studyjny model budujący nową tożsamość koncernu Volkswagen
Sedric jest jednak czymś więcej niż samochodem studyjnym, jest pierwszym pojazdem koncepcyjnym opracowanym wspólnie przez marki grupy Volkswagen. Został wymyślony i powstał w centrum badawczym koncernu w Wolfsburgu. Sedric pokazuje jak w przyszłości może działać nowy spójny system komunikacji.
„By uniknąć nieporozumień – koncern Volkswagen, jako grupa marek, nie będzie w przyszłości wspólnie produkował samochodów. Marki indywidualnie doskonale wypełniają to zadanie. Ale ten concept car jest przykładem nowego rodzaju współpracy i transferu wiedzy w koncernie” – dodał na zakończenie Prezes Zarządu.
Koncern Volkswagen w przyszłości coraz bardziej będzie stawał się inkubatorem nowych pomysłów, będzie patrzył daleko w przyszłość, będzie łączył ze sobą kreatywność, kompetencję i wiedzę zgromadzone w całej koncernowej rodzinie, by oddać je do dyspozycji poszczególnych marek. Dzięki temu innowacje jeszcze szybciej trafią do klientów.
Salon Samochodowy w Genewie:
koncern Volkswagen przenosi przyszłość do teraźniejszości
- marki należące do koncernu w 2017 roku zaoferują klientom na całym świecie 60 nowych modeli
- 37 centrów kompetencji i digital-labs tworzy rozwiązania niezbędne w cyfrowej rzeczywistości
- do 2025 roku pojawi się na rynku ponad 30 dodatkowych, w pełni elektrycznych pojazdów
- Sedric – pierwszy concept car opracowany wspólnie przez marki koncernu Volkswagen – daje impuls do rozwoju autonomicznej jazdy
- Matthias Müller, Prezes Zarządu koncernu Volkswagen – „Przyszłość motoryzacji jest różnorodna i fascynująca. Prezentując Sedrica patrzymy daleko na przód. Ten model wskazuje jak w przyszłości może wyglądać nowy, spójny system komunikacji.”
Poznań, 8 marca 2017 r. – Opracowując dokument „TOGETHER – strategia 2025” koncern Volkswagen rozpoczął największy proces transformacji w swojej historii. Jego celem jest sprawienie, by stał się wiodącym na świecie dostawcą środków transportu zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju. Zmierzając do tego celu Volkswagen wykorzystuje atuty wypracowane podczas produkcji tradycyjnych samochodów, ale stawia też nowe wymagania. W przeddzień 87. edycji Salonu Samochodowego w Genewie koncern Volkswagen przedstawił 500 zgromadzonym gościom kolejną, konkretną wizję tego, jak zamierza kształtować drogę do świata przyszłej motoryzacji.
Więcej materiałów związanych z komunikatem, w tym zdjęcia i załączniki, znajduje się na stronie Banku Prasowego VW. Kliknij, aby zapoznać się z nimi ›
Bank Prasowy VW, działający pod adresem vw-press.pl, jest dostępny tylko w języku polskim.
Bank Prasowy VW, działający pod adresem vw-press.pl, jest dostępny tylko w języku polskim.