Volkswagen uzyskał końcowe pozwolenie na ugodę w sprawie silników 2.0 TDI w USA

  • Poznań, 26 października 2016 r. – Volkswagen AG, Volkswagen Group of America Inc. oraz określone filie (dalej nazywane „Volkswagen”) poinformowały dzisiaj, że sędzia Charles R. Breyer z United States District Court for the Northern District of California dopuścił końcowe porozumienie układowe między Volkswagenem, a prywatnymi oskarżycielami, reprezentowanymi przez powołany przez sąd komitet pozywających (Plaintiffs’ Steering Committee, PSC), zawiązany w związku ze skargami cywilnoprawnymi dotyczącymi określonych pojazdów z silnikami 2.0 TDI marek Volkswagen i Audi w USA. Jednocześnie sędzia Breyer zezwolił na tzw. Consent Decree uzgodniony między Volkswagenem, a ministerstwem sprawiedliwości USA (Department of Justice, DOJ) dla Environmental Protection Agency (EPA) i stanu Kalifornia za pośrednictwem California Air Resources Board (CARB) oraz kalifornijskiej State Attorney General. Ponadto sędzia Breyer dał zielone światło dla porozumienia (Consent Order) między Volkswagenem i Federal Trade Commission (FTC). Wszystkie trzy porozumienia zostały wcześniej zapowiedziane.

„Końcowe zezwolenie na zawarcie porozumienia w sprawie silników 2.0 TDI jest kamieniem milowym na naszej drodze zmierzającej do uporządkowania spraw w USA. Bardzo doceniamy wielkie zaangażowanie, jakie wniosły strony uczestniczące w tym procesie. Volkswagen zrobi wszystko, by zagwarantować, że program zostanie wdrożony w sposób najmniej uciążliwy dla klientów. Aby to zapewnić, znacznie zwiększyliśmy nasze zasoby i personel” – stwierdził Hinrich J. Woebcken, prezes i CEO Volkswagen Group of America.

Podane dane dotyczące zużycia paliwa i emisji spalin nie odnoszą się do pojedynczego pojazdu i nie stanowią części oferty, lecz służą wyłącznie do porównania różnych pojazdów. Dodatkowe wyposażenie i akcesoria (w tym rozmiar opon itp.) mogą w zauważalny sposób zmieniać istotne parametry pojazdu, takie jak masa, opory toczenia i aerodynamika, co przekłada się na zużycie paliwa/energii, emisję CO2 i właściwości jezdne pojazdu; dotyczy to także warunków pogodowych i drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Więcej informacji na temat oficjalnych danych dotyczących zużycia paliwa i emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku po zużyciu paliwa, emisji CO2 i zużyciu energii dla nowych modeli samochodów osobowych”, który jest dostępny bezpłatnie we wszystkich salonach sprzedaży oraz w DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern, Niemcy oraz na stronie www.dat.de/co2.