Volkswagen zawiera porozumienia ugodowe z urzędami federalnymi USA, prywatnymi osobami wnoszącymi pozwy oraz 44 stanami

  • planowany program ugody obejmuje odkupienie samochodów i wcześniejszy zwrot aut leasingowanych, wprowadzenie modyfikacji technicznych (o ile zostaną dopuszczone) oraz wypłaty odszkodowań dla około 475.000 właścicieli samochodów z silnikiem 2.0 TDI
  • Volkswagen przystał na utworzenie funduszu w wysokości 2,7 mld USD na finansowanie działań na rzecz środowiska naturalnego i zadeklarował także gotowość zainwestowania 2,0 mld USD w inicjatywy promujące korzystanie z samochodów zeroemisyjnych w USA
  • oddzielne porozumienie z poszczególnymi stanami dotyczące skarg z zakresu ochrony konsumentów

Poznań, 29 czerwca 2016 r. – Volkswagen AG podał dzisiaj do wiadomości, że zawarł porozumienia ugodowe z amerykańskim ministerstwem sprawiedliwości (Departament of Justice, DOJ), stanem Kalifornia oraz Federal Trade Commission (FTC), a także z prywatnymi osobami wnoszącymi pozwy, reprezentowanymi przez komitet wykonawczy powodów (Plaintiff’s Steering Committee, PSC). W ten sposób ma zostać rozwiązana kwestia cywilnoprawnych roszczeń w USA w związku z samochodami Volkswagena i Audi wyposażonymi w silniki wysokoprężne 2.0 TDI. Z prawie 499.000 samochodów z silnikiem 2.0 TDI, wyprodukowanych na rynek Stanów Zjednoczonych, używanych jest obecnie około 460.000 Volkswagenów i 15.000 Audi – i to ich dotyczyć będzie opcja odkupienia, zwrotu samochodu leasingowanego lub wprowadzenia zatwierdzonych przez urzędy modyfikacji technicznych. Volkswagen utworzy fundusz w celu finansowania programu dla samochodów z silnikami 2.0 TDI w wysokości maksymalnie 10,033 mld USD. Suma ta wynika ze 100-procentowego wskaźnika udziału oraz założenia, że 100 procent zainteresowanych klientów zdecyduje się na odsprzedaż lub na wcześniejszy zwrot pojazdu leasingowanego.

Podane dane dotyczące zużycia paliwa i emisji spalin nie odnoszą się do pojedynczego pojazdu i nie stanowią części oferty, lecz służą wyłącznie do porównania różnych pojazdów. Dodatkowe wyposażenie i akcesoria (w tym rozmiar opon itp.) mogą w zauważalny sposób zmieniać istotne parametry pojazdu, takie jak masa, opory toczenia i aerodynamika, co przekłada się na zużycie paliwa/energii, emisję CO2 i właściwości jezdne pojazdu; dotyczy to także warunków pogodowych i drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Więcej informacji na temat oficjalnych danych dotyczących zużycia paliwa i emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku po zużyciu paliwa, emisji CO2 i zużyciu energii dla nowych modeli samochodów osobowych”, który jest dostępny bezpłatnie we wszystkich salonach sprzedaży oraz w DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern, Niemcy oraz na stronie www.dat.de/co2.