Nowa strategia uchwalona: koncern Volkswagen ma być jednym z wiodących na świecie producentów środków transportu zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju

  • „TOGETHER – strategia 2025” zapoczątkowuje największy proces zmian w historii przedsiębiorstwa. Głównym celem jest transformacja podstawowego obszaru działalności koncernu oraz stworzenie nowych możliwości osiągania zysku
  • plany wielkiej ofensywy w dziedzinie elektrycznych środków transportu: ponad 30 nowych samochodów elektrycznych do 2025 roku, planowana sprzedaż od dwóch do trzech milionów pojazdów rocznie
  • akumulatory do aut elektrycznych, cyfryzacja oraz pojazdy autonomiczne staną się nowymi specjalnościami koncernu
  • przebudowa biznesu związanego z komponentami
  • szybka rozbudowa nowego obszaru działalności biznesowej dotyczącej rozwiązań w dziedzinie usług transportowych
  • plany inwestycyjne o wartości kilkunastu miliardów euro finansowane dzięki wzrostowi efektywności w całym koncernie oraz dzięki optymalizacji gamy modeli
  • dążenie do osiągnięcia operacyjnej stopy zwrotu z inwestycji na poziomie całego koncernu w wysokości 7 do 8% oraz stopy zwrotu z inwestycji w dziedzinie produkcji samochodów sięgającej 15% do 2025 roku
  • wzrost rentowności i efektywności marki Volkswagen ważnym warunkiem osiągnięcia zamierzonych celów całego koncernu
  • Prezes Zarządu Matthias Müller: „koncern Volkswagen stanie się bardziej wyspecjalizowany, efektywniejszy, bardziej innowacyjny i ekologiczny, znajdzie się bliżej swoich klientów – i będzie nastawiony na stały rentowny wzrost”

Poznań, 21 czerwca 2016 r. – Koncern Volkswagen tworzy podstawy trwałego sukcesu w świecie przyszłej motoryzacji i zamierza stać się jednym z wiodących światowych producentów środków transportu zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju. Aby zrealizować te cele, Zarząd koncernu, przy aprobacie Rady Nadzorczej, uchwalił program „TOGETHER – strategia 2025”. Wyznacza on początek największego procesu zmian w historii koncernu Volkswagen. Nowa strategia zawiera wiele ważnych postanowień dotyczących dalszego rozwoju oraz konkretnych inicjatyw, jej celem jest zaś trwałe zabezpieczenie przyszłości koncernu i rentownego wzrostu. Cele te mają zostać osiągnięte dzięki zakrojonym na szeroką skalę zmianom w obszarze produkcji samochodów, szybkiemu stworzeniu nowego obszaru działalności biznesowej związanego z usługami transportowymi, dzięki znacznemu wzrostowi efektywności i innowacyjności, a także poprzez przedsiębiorczy sposób myślenia i działania.

Podane dane dotyczące zużycia paliwa i emisji spalin nie odnoszą się do pojedynczego pojazdu i nie stanowią części oferty, lecz służą wyłącznie do porównania różnych pojazdów. Dodatkowe wyposażenie i akcesoria (w tym rozmiar opon itp.) mogą w zauważalny sposób zmieniać istotne parametry pojazdu, takie jak masa, opory toczenia i aerodynamika, co przekłada się na zużycie paliwa/energii, emisję CO2 i właściwości jezdne pojazdu; dotyczy to także warunków pogodowych i drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Więcej informacji na temat oficjalnych danych dotyczących zużycia paliwa i emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku po zużyciu paliwa, emisji CO2 i zużyciu energii dla nowych modeli samochodów osobowych”, który jest dostępny bezpłatnie we wszystkich salonach sprzedaży oraz w DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern, Niemcy oraz na stronie www.dat.de/co2.